Kun pumppu saavuttanut termostaatin asetusarvon,sulkeutuu magneettiventtiili.
,kone jatkaa käyntiään kunnes pressostaatti (alipaine) pysäyttää sen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ,että höyrystin olisi täysin tyhjä kylmäaineesta, keväällä lämmöntarve piennee ja seisonta-aika pitenee, niinpä seisokin aikana maaliuos lämmittää höyrystintä ja paine nousee, kone lähtee käynttiin lyhyeksi aikaa ja pysähtyy.(ei ole vika)
Tämän voi aiheuttaa magneettiventtiilin vuoto tai jos ei ole mg-venttiiliä kompressorin venttiilien vuoto.
Kylmäaineen vähyys(vuoto) aiheuttaa saman ilmiön(voi itse tarkistaa paisarin edessä olevasta "lasista".
"Vika" hieman puutteellisesti kuvattu ,voi olla muukin syy... Tässä yleisimmät.