Talo rakennettu 2001 (en minä). Putket levitetty pihalle.
Silloin tällöin pumppu menee hälylle ilmoittaen LP eli maapiirin puolta. Liuospumppu tuntuu olevan hiukan jumissa eli kun karaa pyörittää meisselillä se ei pyöri vapaasti. Kun sitä pyörittelee niin vastus selvästi vähenee ja pumppu pyörii taas vapaasti. Likasiivilä on puhdas.
Olen sitä nyt seurannut pari vuotta ja yhteinen tekijä saattaa olla se kun ulkolämpötila nousee nollan tietämille niin tämä ilmiö tapahtuu. Esim lähimenneisyyden kovilla pakkasilla kaikki meni hyvin, mutta kun käytiin nollassa niin häly taas iski päälle.
Koko hässäkkä on asennettu "kivasti" kodinhoitohuoneeseen. Lähtevä ja tuleva putkisto on mutkista eristämättä ja putkien pinta on jäässä kun kone käy paljon. Olen miettinyt aiheuttaako tämä kenties ongelman. Täällä on käynyt huoltajaa jos jonkinlaista, mutta ei siihen oikein ole löytynyt vastausta.
Pumpun saa kyllä käyntiin kun pyörittää ruuvarilla pumpun auki ja buuttaa koneen, mutta ei se näinkään voi jatkua.
Myös keruulämpötilojen antureissa on jotain häikkää, mutta se on vasta lähiaikoina ilmennyt juttu eikä haitanne pumpun toimintaa. Lämpöä kyllä syntyy.
Olisikohan täällä jollakulla jotain ajatuksia mistä voisi löytyä ongelman ydin tai mitä kannattaisi tarkistaa?