Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nibe F-1245 lattialämmitystalo + (ukv100 ?)  (Luettu 3574 kertaa)

Poissa trampass

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 17
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Nibe F-1245 lattialämmitystalo + (ukv100 ?)
« : 28.01.12 - klo:01:41 »
Minulle valmistuu uusi ok-talo tänä vuonna, johon tulee maalämpö.
Kysyisinki tarvitsenko ulkoisen varaajan 1245 pumpun kanssa jos haluan pitää kesälläkin pesutiloissa lämpöä ? Tarvitseeko kyseinen tankki oman kiertovesipumpun vai kytketäänkö vaan sarjaan lämmityskierto menoon ? Ja mitä muita tilpehöörejä tämä ukv100 tarvitsisi ? Olen oppaista jotenkin käsittänyt kyseisen pumpun toiminnan : joko lämmittää käyttövettä tai lämmityskiertoa ? entäs sitten jos lämmityskiertoa ei tarvita ? sammuuko lämmityskierron pumppu aina kun lämmitetään käyttövettä ?

Mulla on 2 vaihtoehtoa. Joko lämpöässä "avaimet käteen" tai sitten toi nibe itse asentaen tutun putkarin kanssa (kvv-vastaava). Niben laittaessa voisi 2000 säästää, mutta säästänkö väärässä ?

Poissa TP

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 12
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Nibe F-1245 lattialämmitystalo + (ukv100 ?)
« Vastaus #1 : 28.01.12 - klo:11:40 »
Morjesta!

Meillä laitettiin syyskuun alussa -11 Nibe 1245 6kw ja kaveriksi UKV100.

UKV100 laitettiin sitä varten, että koneen tehdessä käyttövettä kovilla pakkasilla ilmanvaihtokoneen vesipatteri ei kylmennä koko lattialämmityspiiriä.

UKV:llä saa myös pidennettyä mukavasti koneen käyntiaikoja ja vähennettyä käynnistyksiä.

Mielestäni tuo UKV ei mitenkään vaikuta siihen, että haluatko pitää pesutiloissa kesäisin suurempaa lämpöä.

Meillä on lisänä ulkoinen kiertovesipumppu joka pyörii kokoajan.

Itse olen erittäin tyytyväinen kyseiseen järjestelmään näin tuoreena maalämmönkäyttäjänä!

Poissa Jokihuoko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 35
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Nibe F-1245 lattialämmitystalo + (ukv100 ?)
« Vastaus #2 : 28.01.12 - klo:13:20 »
Meillä laitettiin ulkoinen 300l varaaja kaveriksi (vm 1947 rintamamiestalo) tuolle F1245-10:lle, eikä ole kaduttanut yhtään. Tasaa mukavasti lämmönvaihteluita, sisällä on ollut täysin vakaa lämpötila vaikka maapiiri käykin mielestäni vielä liian kylmänä.

Sanoisin että jos se tuttu putkimies on asennellut niitä pumppuja ennenkin (ja etenkin säätänyt taloille sopivaksi asennuksen jälkeen) niin ihan turvallinen ratkaisu. Lämpöässä osannee hoitaa tuon jälkihoitopuolen hyvin, tämä on tosin mutua.

Meillä oli hiukan eri tilanne saneerauskohteessa kun täällä oli muitakin putkiasennuksia, niitä emme uskaltaneet jättää maalämpöfirmalle kun olisivat joutuneet ramppaamaan vähän väliä kiometrikorvauksilla ja siksi valitsimme tutun ja turvallisen putkimiehen. Nyt koen että olemme hiukan tyhjän päällä ja opiskelen itse pumpun säätöjä... :D

Onko kellään kokemusta Lämpöässästä kuinka tuo säätöpalvelu asennuksen jälkeen toimii?

Poissa henna

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Nibe F-1245 lattialämmitystalo + (ukv100 ?)
« Vastaus #3 : 31.01.12 - klo:17:42 »
Meillä napapiirillä nibe 1245 10kw pumppu ilman mitään varajaa ja kaikki on pelannut loistavasti eli vesi ja lämpö on riittänyt.Talo 1 1/2 kerroksinen 210 neliötä,huonekorkeus alhaalla2,8m ja ylhäällä 2,7m vuonna 2010 rakennettu.Kaivot 2*120m.Asukkaita 5 aktiivisesti urheilua harrastavaa.Kesällä ei mitään ongelmaa vaikka talossa paljon laatta lattiaa(n.60 neliöö) lämpöjen kans