Ite päässyt räpeltämään molempia.
F- ja S-sarjalaiset itellä (F talossa ja S talousrakennuksessa), jotka käytännössä samoja laitteita sisuskaluiltaan vaikkakin S-sarjalaisessa vähän enemmän herkkuja.
Sitten kaverilla tuo Bosch 7800i, jota kävin aikanaan muutamaankin otteeseen räpeltämässä kohdilleen asentajan jäljiltä.
Kummassakaan ei ole vikoja ilmennyt (S-sarjan bugista ensiasennussoftaa lukuunottamatta joka sotki kosketusnäytön toiminnan), eipä noille S-sarjalaiselle ja Boschille ole vielä montaa vuotta kyllä tullut täyteen. F-sarjalainen pyörinyt noin 8 vuotta eikä siinäkään mitään vikoja ole ollut, selainrulla välillä hyppii miten sattuu mutta sen kanssa on oppinut elämään.
Nibessä mielestäni parempi käyttöliittymä ja taitaa siinä olla vähän enemmän säätömahdollisuuksia kuin Boschissa.
Voi toki olla, että Bosch päivittänyt systeemeitään muutaman vuoden takaisesta, toivottavasti ainakin ne kökösti suomennetut valikkojen yms tekstit

Niben tekniseen tukeen olen muutaman kerran ollut yhteyksissä sähköpostitse, kysymyksiin vastataan hyvin ja nopeasti. Tuo S-sarjalaisen softabugin takia maa-valinta meni lukkoon väärään maahan ja piti vaihtaa koko näyttömoduuli uuteen että maan sai vaihdettua, hoitui hyvin takuuseen vaikka olin asentanut laitteen itse. Varaosia löytyy muutenkin hyvin kuulemani mukaan.
Boschin tuesta tai varaosien saatavuuksista ei kokemusia.
Kestävyydessä tai luotettavuudessa en ole siis huomannut tai kuullut mitään eroa Nibe ja Boschin välillä, otanta ja käyttöaika tosin pieni.
Käyttöliittymän ja säädettävyyden takia ite ottaisin Niben, jos nyt pitäisi noista valita.
Mutta jos ei harrasta hienosäädön hienosäädön hieonosäätöä, eli jos kone tule vain "töihin", niin tuollakaan ei kyllä ole sitten käytännön merkitystä.
Periaatteessa ihan sama kumman valitsee, hoitavat hommansa kyllä. Tästä oli varmasti kovasti apua

Koitin oikeasti miettiä, josko noista jotain ratkaisevia eroja löytäisin, mutta tulos jäi melko laimeaksi

Vaatisi varmaankin reilusti lisää vuosia seurantaa, ennenkuin niitä alkaisi löytymään. Jos silloinkaan.