Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: jäspi cool w3/w4 puhallinrulla  (Luettu 556 kertaa)

Poissa kojoa

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumi
jäspi cool w3/w4 puhallinrulla
« : 30.05.25 - klo:14:06 »
moro,

onko kukaan selvitellyt jäspi cool w3/w4 puhallinrullaa jostain varaosana? en ole keksinyt hyviä hakusanoja mistä tuollaisen voisi löytää.
ongelma tuossa on, että varmaan alusta asti pyörinyt hieman epäkeskeisesti. tarkastelin rullaa niin siitä puuttuu puolia ja rullaan on lisätty tasapainoja.
luulen, että tuo on myös syönyt moottorin laakereita epätasaisesti, koska moottoristakin tuntuu kuuluvan jotain sivuääntä.

näyttäisi, että moottorin ja ehkä samalla tuon puhaltimen voisi saada itsekin vaihdettua mutta ongelmaksi nyt muodostunut, kun en keksi mistä tuollaisen voisi löytää.

eipä tässä muuta. kiitos mahdollisista vinkeistä.

edit: niin ja olen tietoinen, että laite on oikeasti joku nibe mutta se ei helpota asiaa yhtään.  :D

Poissa Sorvar

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
Vs: jäspi cool w3/w4 puhallinrulla
« Vastaus #1 : 31.05.25 - klo:21:28 »
Forssan huoltopalvelulla ainakin ilmalämpöpumppuihin noita puhallinsiipiä on.
Sieltä vois kuvien ja mittojen kanssa kysellä. Itse ainakin olen sieltä hyvää ja asiantuntevaa palvelua saanut.

Poissa mikkko

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumi
Vs: jäspi cool w3/w4 puhallinrulla
« Vastaus #2 : 05.06.25 - klo:13:52 »
Kokeile ottaa suoraan yhteyttä Jäspin tai Niben huoltokeskuksiin – heillä saattaa olla alkuperäisiä varaosia tai yhteensopivia vaihtoehtoja. Voit myös tarkistaa moottori- ja puhallinkomponenttien valmistajien, kuten Ziehl-Abeggin tai Ebm-Papstin, katalogit vanhan osan teknisten tietojen perusteella.
« Viimeksi muokattu: 12.06.25 - klo:10:30 kirjoittanut mikkko »