Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: GP1 ”Auto” MUTit ja tutit  (Luettu 381 kertaa)

Poissa Olde

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Maalämpöfoorumi
GP1 ”Auto” MUTit ja tutit
« : 14.02.24 - klo:23:03 »
Mitähän sitä seuraaavaksi kokeilisi, vai goijaraanko tässä apinaa. ;D
Eli proggis on seuraaava, mun 10v vanha F1245-10R on täysin tunnoton kaikelle niille asetuksille, joiden pitäisi vaikuttaa GP1 säätöön, sen ollessa ”auto” tilassa. Ilmenee niin, että kone pyrkii pakonomaisesti säätämään dt:n = 15 (patteri+lattia) ja ainut mikä tepsi on minimiarvon nosto.
dT on vakio riippumatta siitä onko valinta lattia, patteri tai lattia+patteri tai ”oma”.
Myöskään ”oma” asetuksilla MUT +10c ja dT 7 ei vaikuta millään lailla, vaikka sen kait pitäisi toimia niin, että dT vakio 7 aina niin kauan kun ulkolämpötila alle 10c.
Jos asetan MUT -29c pysyy dT yhtälailla vakiona vaikka ulkolämpötila muuttuu, eli ei toimi. Kuvassa esim tämä päivä, missä kokeiltu vähän sitä ja tätä, eli kaikkea.
Kuvan alussa on porras ja tulee siitä, että muutin GP1 min asetusta. Muutin nyt ehtollla koemielessä takasin 1%, mutta toseen suuntaa se ei vaikuta. Jotain tuo ”auto” tekee kun kovien pakkasien myötä GP1 kuitenkin laskee jos min rajaa on muutettu alemmas.


Buutattu on, pariin kertaan muutoksien välissä ja pitää kair seuraavaksi jyrätä tehdas asetuksille ja aloittaa nollista.


Vinkit tervetulleita

Poissa Olde

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Maalämpöfoorumi
Vs: GP1 ”Auto” MUTit ja tutit
« Vastaus #1 : 15.02.24 - klo:15:17 »
Sinnikkyys palkitaan ja värkki lähti säätämään kun tiputti dT:n = 5
Tämä muutos tehty noin 8:30 ja näkyy kuvassa. Toteutunut dT noin 7,5.
Tätä dT arvoa toistui 5 ”sykliä” ja kuudes ”sykli” poiki muutoksen ja dT 7,5–> 6,5. Asetuksiin en ole koskenut sitten aamun.
Keli on aamusta lauhtunut 5c, niin tiedä häntä, mikä säätöä heiluttaa.
Tarkkailu jatkuu





Poissa rayb

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: GP1 ”Auto” MUTit ja tutit
« Vastaus #2 : 15.02.24 - klo:18:06 »
Talvella 2021-22 kokeilin Auto-asetusta muutaman kuukauden F1245-10 koneessani (vuosimalli 2011) Yritin saada selvyyttä kuinka tämä ohjelma (9478R1) toimii ja vahvistan kaiken mitä kirjoitat aloitusviestissä.Minun koneeni toimii samalla tavalla.
Vaikuttaisi siltä että yhteys Autoasetus-menuun on kokonaan katkaistu tässä ohjelmassa.

Olen luullut että nämä 9xxxRx ohjelmaviat johtuvat vain siitä että minulla on alkusarjan 1245 kone.
Mitkään tehdasasetukset ja bootit ei auta.Kokeilin myös uudenmallisella displaylla jonka sain Nibelta lainaksi ei sekään auttanut.

Uskon että ohjelma pyrki pitämään deltan 7-8 paikkeilla minun järjestelmässä . Ohjelma osasi kyllä pienentää kiertopumpun kierroksia mutta ohjelmalla oli suuria vaikeuksia lisätä pumpun kierroksia. Sitten kuin kevät tuli ja kaivo lämpeni ja lämpöpumpun teho suureni delta nousi lukuun 11 vaikka min nopeussäätö oli 50% joten lopetin tämän kokeilun ja siirryin pumppujen manualiseen säätöön keväällä 2022.
Nibe 1245 10 kw +2 kpl UKV 100 l sarjassa(asen.v.2011)
Ok-talo -1972 , 1-taso 160 m2 , isot 2-lasi ikkunat
Radiaattorit 16 kpl 2-putki, +Sabiana Mistral MI-IR1 kallioporaus 193 m akt.185m
(öljylämm. 3500-4000 l /v

Poissa Olde

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Maalämpöfoorumi
Vs: GP1 ”Auto” MUTit ja tutit
« Vastaus #3 : 16.02.24 - klo:16:01 »
Verkkainen on säätö, mutta pikkuhiljaa dT luruu oikeaan suuntaan.
Tarina ei vielä kerro kelaako ”tämä” säätö lopulta itsensä laitaan ja jää jökittämään sinne.
04 ”häröily” LV:n tekoa, mitä ulkoiset anturit ei näe.
Tarkkailu jatkuu