Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: IVT C7 Greenline, oikeat asetukset pelkällä sähköllä kompressorivian vuoksi?  (Luettu 412 kertaa)

Poissa medianautti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Huolto kävi vian tutkimassa, korjausta odotellessa lämmitys on pelkällä lisäenergialla(sähkö). Piti tietenkin ensin selvittää, kuinka muutan oikeudet "käyttäjä" -> "asentaja".

Askeleet pelkän sähkön käyttöön:
1.   Päävalikko
2.   Lisäenergia
3.   Pelkkä lisäenergia ”Kyllä”

Nyt kyllä pitää käyttöveden ok lämpöisenä, mutta kiertovesi(patterit) ei lämpiä riittävästi, pysyttelee 30°C tuntumassa molemmin puolin ja ulkona sen verran kipakkaa, että ei ihan riitä.

Miten huonelämpötila säädetään kohdilleen? Mitä muita asetuksia pitää muuttaa? Lämpökäyrä mielestäni ok, mutta ei auta.

-e

Poissa Psionk

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi

Itse olen säätänyt lämpökäyrän manuaalisesti jokaiselle 5 asteen stepille, jotta saanut sopivaksi. Ja nyt näiden pakkasien aikana todennut, että ovat olleet kylmimpien asteiden osalta liian pienet kun lisävastus ei ole mennyt päälle. Joten niitä kasvattelin asteella parilla ja nyt lisävastus lähtenyt päälle herkemmin ja lämmön lähtivät nousuun.

Huoltotilassa kannattaa katsoa asetukset. Muistaakseni oman C7:n lämpökäyrän manuaalisetukset ovat valikossa 1.3. Niitä sitten säätämään ylöspäin. Tietysti pitää katsoa myös lähtö- ja paluukierron lämpötilat, jotta ymmärtää, onko kyse nimenomaan siitä, että kiertoa ei vaan lämmitetä riittävästi. Vastuksissa kuitenkin on tehoa riittävästi nostamaan lämpöä.

Mutta itselläni vesikieroinen lattialämmitys, joten tuntumaa vain siitä, millaiset lämmöt omassa talossa. Pattereihin lienee menovesi huomattavasti lämpimämpää.

Poissa medianautti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Itse olen säätänyt lämpökäyrän manuaalisesti jokaiselle 5 asteen stepille, jotta saanut sopivaksi. Ja nyt näiden pakkasien aikana todennut, että ovat olleet kylmimpien asteiden osalta liian pienet kun lisävastus ei ole mennyt päälle. Joten niitä kasvattelin asteella parilla ja nyt lisävastus lähtenyt päälle herkemmin ja lämmön lähtivät nousuun.

Huoltotilassa kannattaa katsoa asetukset. Muistaakseni oman C7:n lämpökäyrän manuaalisetukset ovat valikossa 1.3. Niitä sitten säätämään ylöspäin. Tietysti pitää katsoa myös lähtö- ja paluukierron lämpötilat, jotta ymmärtää, onko kyse nimenomaan siitä, että kiertoa ei vaan lämmitetä riittävästi. Vastuksissa kuitenkin on tehoa riittävästi nostamaan lämpöä.

Mutta itselläni vesikieroinen lattialämmitys, joten tuntumaa vain siitä, millaiset lämmöt omassa talossa. Pattereihin lienee menovesi huomattavasti lämpimämpää.

Joo, olen tuota lämpökäyrää säätänyt, myös lähtö- ja paluukierto tsekattu, mutta ei tuntunut auttavan. Tuttu sähköasentaja oli sitä mieltä, että pelkät maalämpöpumpun vastukset yksinään eivät riitä ääriolosuhteissa, koska ovat ainoastaan lisäenergiaa varten maalämmön tueksi. Nythän oli vian aikana "sopivasti" reilut 30 asteen pakkaset viikon ajan.