Minulla on pitkään ollut Home Assistant asennettuna (Raspberry Pi3). Olen kytkenyt talon ympärille vanhoihin puhelinpistorasioihin 1-wire (DS18B20) antureita n. 9 kpl. Lovelace näytöllä anturit ja lämpötilat näkyivät aikanaan nätisti, mutta kun HA päivittyi yli version 2022.5, niin tuki 1-wire antureille loppui. Yritin kaikkea mahdollista, mutta ainoa keino, jolla saan anturit näkymään oli asentaa kaikki uudelleen + HACS. Yritän katsella tuoa OWFS syteemiä, mutta en oikein saanut siitä tolkkua.
Nyt kaikki asennettu uudelleen ja saan taas anturit näkyviin. Tarkoitus olisi, kun saisin kaiken toimimaan, laittaa tämä raspi Jeo-ventin kylkeen kiinni ja 4-6 anturia sisään. Ideana olisi siirtää tietoa MQTT:n kautta toiselle raspille, jossa on myös HA. Olen kolmisen viikkoa tuskaillut sen kanssa, että en saa millään julkaistua noita antureita MQTT:lle, vaikka ne näkyvätkin Lovelacen näytöllä nätisti. MQTT broker myös asentuu oikein ja sitä voi testata kuuntelemalla ja julkaisemalla viestejä MQTT Explorerin avulla. Tämä toimii ok.
Olen vähän tumpelo home assistantin kanssa, enkä tiedä miten kannattaisi edetä. Olisiko hyviä vinkkejä, miten saisin näin aluun julkaistua 1-wire anturit MQTT brokerille.