Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy  (Luettu 2715 kertaa)

Poissa porojussi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« : 01.10.22 - klo:13:40 »
Koskee: Nibe F1255

Onko muut törmänneet ongelmaan, jossa Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy käyttöliittymässä?

Uplink on toiminnassa, ja huoltotiedoissa jopa näkyy että SMP olisi käytössä, mutta en löydä mistään valikkoa että sitä pääsisi säätämään. Kohdassa jossa SMP pitäisi olla näkyy vain "Internet", "Älykoti" ja "Smart energy source".

Tuntikausia plärätty ohjekirjoja ja foorumeita, mutta en vain mistään ole vastausta löytänyt.

Firmware päivitetty 29.9.22, ja käytössä on Oomi Aktiivi-pörssisähkösopimus.

Kiitos jo etukäteen!

Poissa Lövin_poika

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 47
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #1 : 01.10.22 - klo:23:27 »
aktivoi toiminto valikosta 4.1.6. jos se siellä ei ole niin sitten en osaa sanoa.
muistaakseni jollakin on ollut jokin maavalinta väärin niin ei ole näkynyt, mutten muista oliko se niben ongelma

https://www.nibe.eu/fi/fi/tuki/usein-kysyttya/faq-items/miten-otan-smart-price-adaptionin-kayttoon

JJ
1957 rintsikka n.160m² autotalli n.90m², 2022: Nibe S1255 3-12kw 100l bosch puskuri, 2*alashunttausta yläkerran ja tallin lattiaan, 233m reikä 40mm turbokeräimellä.
2022:aurinkopaneelit 8.2kwp huawei 8kw inventteri

Poissa nekkemoni

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #2 : 02.11.22 - klo:18:43 »
Itsellä Jäspi tehowatti air ja sama ongelma joka johtui väärästä maakoodista AX eikä FI. Ongelma ratkesi jäspi tuen ohjeistamana, viesti alla. Lyhykäisyydessään Demo softa sisään, aloitusvalikosta vaihtaa maakoodin, lataa uusimman jäspi softan ja tekee aloitusvalikon uudestaan ja laittaa oikean maakoodin. Jäspi tuen ohje alla:

"Maakoodia ei laitteesta pysty jälkikäteen kovinkaan helposti muuttamaan.
 
Testailin miten sen mahdollisesti saisi valikkoon takaisin aktivoitua ja yksi mahdollisuus tähän on laitteen ohjelmiston vaihtaminen ns. Demo-softaan (toinen on koko näyttömodulin vaihtaminen).

Eli toiminta olisi ”yksinkertaisuudessaan” seuraava:

Lataa tietokoneelta USB-tikulle Demo-softa ja viimeisin Tehowatti Airin softa (Demo- ja viimeisin softa liitteenä)
Laita UBS-tikku Tehowatti Airiin ja USB-valikossa tallenna tikulle laitteiston nykyiset asetukset
Päivitä laitteistoon Demo-softa valikoimalla se päivitystiedoista
Tee demosoftan aloitusvalikko ja valitse kieleksi vaikka englanti ja maa-asetukseksi United Kingdom -> tee aloitusvalikko loppuun. Kone muuttuu englannin kieleiseksi.
Ota USB-tikku pois koneesta hetkeksi ja laita se takaisin.
Mene USB-valikkoon ja valitse sarjanumero -> vahvista (confirm) annettu sarjanumero, tarkasta sen oikeellisuus sisäyksikön tyyppikilvestä.
Päivitä laitteisto takaisin Tehowatti Airin viimeisimpään versioon valikoimalla se päivitystiedoista.
Kun laitteisto on päivityksen tehnyt avaa se taas aloitusvalikon, josta nyt päästään muuttamaan myös maa-asetus.
Kun olet aloitusvalikon käynyt läpi lataa USB-tikulta tallennetut asetukset takaisin koneelle.
 

Tämän rumban jälkeen Maa valikko on aktiivisena 24 tuntia ja poistuu automaattisesti valikoista.

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #3 : 02.11.22 - klo:21:08 »
Itsellä Jäspi tehowatti air ja sama ongelma joka johtui väärästä maakoodista AX eikä FI. Ongelma ratkesi jäspi tuen ohjeistamana, viesti alla. Lyhykäisyydessään Demo softa sisään, aloitusvalikosta vaihtaa maakoodin, lataa uusimman jäspi softan ja tekee aloitusvalikon uudestaan ja laittaa oikean maakoodin. Jäspi tuen ohje alla:

"Maakoodia ei laitteesta pysty jälkikäteen kovinkaan helposti muuttamaan.
 
Testailin miten sen mahdollisesti saisi valikkoon takaisin aktivoitua ja yksi mahdollisuus tähän on laitteen ohjelmiston vaihtaminen ns. Demo-softaan (toinen on koko näyttömodulin vaihtaminen).

Eli toiminta olisi ”yksinkertaisuudessaan” seuraava:

Lataa tietokoneelta USB-tikulle Demo-softa ja viimeisin Tehowatti Airin softa (Demo- ja viimeisin softa liitteenä)
Laita UBS-tikku Tehowatti Airiin ja USB-valikossa tallenna tikulle laitteiston nykyiset asetukset
Päivitä laitteistoon Demo-softa valikoimalla se päivitystiedoista
Tee demosoftan aloitusvalikko ja valitse kieleksi vaikka englanti ja maa-asetukseksi United Kingdom -> tee aloitusvalikko loppuun. Kone muuttuu englannin kieleiseksi.
Ota USB-tikku pois koneesta hetkeksi ja laita se takaisin.
Mene USB-valikkoon ja valitse sarjanumero -> vahvista (confirm) annettu sarjanumero, tarkasta sen oikeellisuus sisäyksikön tyyppikilvestä.
Päivitä laitteisto takaisin Tehowatti Airin viimeisimpään versioon valikoimalla se päivitystiedoista.
Kun laitteisto on päivityksen tehnyt avaa se taas aloitusvalikon, josta nyt päästään muuttamaan myös maa-asetus.
Kun olet aloitusvalikon käynyt läpi lataa USB-tikulta tallennetut asetukset takaisin koneelle.
 

Tämän rumban jälkeen Maa valikko on aktiivisena 24 tuntia ja poistuu automaattisesti valikoista.
Jaahans tommosella rutiinilla onnistuu, taitaa onnistua tuolla samalla Nibe S-sarjaan.
Jossain foorumissa tuota on joku ihmetellyt ja taisi ohjeeksi saada kortin vaihdon ainoaksi tavaksi...

Hyvä että edes tommonen löytyy, mutta kyllä tuo pitäis helpompaa olla.

Poissa maalämpöilija

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #4 : 03.11.22 - klo:09:59 »
Niben on syytä informoida asentajiaan tällaisesta. He kuitenkin alkuasetukset tekevät.
Jämä Star RST inv. 12kW. 210m kaivo. 100l puskuri lämmityspiirissä. 18.3.21 öljylämmitys pois (3000+l/v).
Talo -00. 1 1/2 krs 196 m2 + Kellari, (harrastetila+ex.pannuhuone) 118 m2.
Kaikissa tiloissa lattialämmitys

Poissa kari_o

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #5 : 02.02.23 - klo:13:54 »
Minulla sama juttu - Suomi (Ahvenanmaa). Niben tuessa olivat tietoisia ja kyseessähän on asentajan tekemä väärä valinta.

Suositteli täällä Espoossa olemaan yhteydessä MM-putki oy tai muuhun viralliseen Nibe-huoltofirmaan. Heillä on osaaminen muutoksen tekoon.
Nibe F1245-8 , kaivo 160m, IV: Enervent Pandion eAir, US: tiili 130mm-villa 220mm-ilmaväli 40mm-tiili 85mm. 145m2

Poissa kari_o

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #6 : 02.02.23 - klo:19:16 »
Löytyykö joltakin Niben demosoftaa? :-\
Nibe F1245-8 , kaivo 160m, IV: Enervent Pandion eAir, US: tiili 130mm-villa 220mm-ilmaväli 40mm-tiili 85mm. 145m2

Poissa Kollaa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #7 : 04.07.23 - klo:18:34 »
Mulla on näemmä sama syy, miksi Smart price Adaption ei näy, koska maana on "Suomi (Ahvenanmaa)".
Löytyikö tähän ratkaisua tee se itse ihmiselle?

Poissa yka111

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #8 : 15.09.23 - klo:20:56 »
 Sama vika myös täällä. Onko kukaan löytänyt ratkaisua?
Nibe F1155 3-12, VPB 300R, kaivo 210m

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Vs: Smart Price Adaptation-valikkoa ei näy
« Vastaus #9 : 16.09.23 - klo:10:21 »
Eikö tuo muutama viesti ylempänä oleva konsti pure tähän Affenanmaa ongelmaa?