Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pörssisähkö?  (Luettu 1656 kertaa)

Poissa Trubadurix

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Pörssisähkö?
« : 21.08.22 - klo:09:59 »
Vaikka kysymykseni spesifikoituu Danfoss pumppuun kysyn sen täällä kun se voi saavuttaa laajemman asiantuntijakunnan, Anteeksi

Nyt kun tuon sähkön hinta taitaa pompata uusille kymmenluvuille ja sopimuksen päivitys on vääjäämättä esessä, niin kysyisin mielipiteitä pörssisähköön vaihdosta.

Laitteisto on Danfoss DHP-H Varius Pro+ 17kW ja sen perässä 1,8m3 lämpöwatti varaaja lattialämmityksen kanssa.

Nyt on ajatuksena ajaa tuo lämpöwatti täyteen "halvoilla" tunneilla ja laittaa pumppu tauolle kalliilla ajalla.

Mikä on raadin mielipide, kannattaako?

Ja onko kokemuksia Variuksen kauko ohjauksesta / valvonnasta?
Pumpun naamataulussa on USB-portti joten luulisin sieltä löytyvän jonkinlaista älyäkin.
En oikein uskalla tökätä siihen porttiin mitään laitetta kun en tiedä missä ja mikä poksahtaa.
Niimpä otin yhteyttä Danfossiin kysyäkseni asiaa. Ja sitten tapahtui seuraavaa:
-Danfoss "Olemme siirtäneet Danfoss lämpöpumput Thermialle", siispä soitto sitten sinne
-Thermia "Ei me oikein tiedetä, mutta jos soitat D:lle niin he tietää, tässä --numerossa"
-Danfoss "Me ei enää hoideta tätä", johon minä "mutku ne sanoi että juuri sinä tiedät".
 "No siinä tapauksessa hmm.... jos siihen laittaisi termostaatin ohjaamaan sitä?"
-Minä "noku se termari ei ohjaa sitä tarifin mukaan"
-D "Joo minulle on tulossa edustaja sieltä termari firmasta saanko antaa tietosi hänelle?"
-M "Joo"

Keskustelu ei ollut varsin hed

elmällinen enkä saanut ikinä tietää onko se USB siinä vain näon takia vai voiko sitä kautta ohjata / valvoa pumpun toimintaa.

Kyse ei ole siitä ettenkö saisi rakennettua esim. GSM releellä pumpun ohjausta, mutta miksi tehdä niin jos se ominaisuus on jo laitteen sisällä?

Onko kenelläkään ko. ohjausta omassa Variuksessa tai eses tietoa mitä se USB tekee siellä ja voiko sitä hyödyntää ohjauksessa.

Poissa An-ka

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Pörssisähkö?
« Vastaus #1 : 07.10.22 - klo:16:57 »
Moi,

Sain tämän viestin Thermialta koskien DHP pumppua ja sen ohjaamista ulkoisesti. Auttaisiko?