Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: C9 GT11  (Luettu 5018 kertaa)

Poissa jtr

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
C9 GT11
« : 20.09.12 - klo:11:52 »
Moi,

IVT C9 (asennettu -04) GT11 anturi on alkanut herjaamaan liian alhaisesta lämpötilasta ja tutkimusten perusteella näyttäisi näyttävän aivan poskettomia lämpötiloja. Anturi rikki siis. Löytyisikö apua, että minkä tyyppinen sensori tuolla on jos itse rakentelisi uuden tilalle?

Poissa Peca

• Vanha jäsen
  • Lämpöä maasta jo vuodesta 2002
Re: C9 GT11
« Vastaus #1 : 20.09.12 - klo:14:57 »
Anturi on 4,7 kilo-ohmin NTC-vastus. Kaikki anturit tuon ikäisessä IVT:ssä on kyseisiä antureita. Jos teet itse anturin, huolehdi ettei maapiiristä tuleva kondenssivesi vedä anturia oikosulkuun.

-Peca-
IVT E11 + 300/200 litran käyttövesivaraaja + 500 litran puskurivaraaja. Reikää akt. 285m

Raid

• Vieras
« Vastaus #2 : 20.09.12 - klo:21:46 »
Mulla teki vastaavaa vikaa joskus . Vika oli "liitinrivassa"  johon  kaikki anturit on kytketty. Kävin läpi yksitellen pois ja paikalle , sen jälkeen ei ole tehnyt herjaa.  Itse anturiin en koskenut.  Tuo GT 11  tais olla toinen alhaalta. Mut yksitelln pois ja takasi ni ei mee sekasin.

Poissa jtr

• Tulokas
  • *
« Vastaus #3 : 21.09.12 - klo:10:19 »
Kaivoin eilen irti tuon anturin tuolta ja oli kyllä aikamoisen hapettuneen näköinen koko kohta putkessa missä anturi oli kiinni. Testailin anturia ja kädessä pidettäessä näytti jotain -39 astetta. Tuntui, että mitä lämpimämmässä oli sitä kylmempiä lukemia näytti. Liitintä roplasin eikä sillä ollut vaikutusta asiaan.

Uusi ntc-vastus tilattu. Nykyinen näyttää olevan jonkin sortin kumin sisällä ja päällä vielä metallinen suojus. Täytyy askarrella joku vastaavan tyyppinen viritys.

Poissa jtr

• Tulokas
  • *
« Vastaus #4 : 25.09.12 - klo:14:55 »
Kolvasin uuden vastuksen vanhan piuhan päähän. Tein epoksiliimasta siihen suojuksen ja upotin vielä koko hässäkän vanhasta anturista irroitettuun metalliseen suojakuoreen. Nyt on anturi paikallaan ja näyttää pelaavan varsin mainiosti.