Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Diplomat 8 kw optimointia, Etelä-Suomi  (Luettu 2035 kertaa)

Poissa mando

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Diplomat 8 kw optimointia, Etelä-Suomi
« : 28.09.21 - klo:11:01 »
Uudehkossa omakotitalossa noin 200m2 lattialämmitys ja Diplomat 8 kw. 200 m2 sisältää myös 40 m2 tallin. Käytössä oma piiri kosteisiin tiloihin (lämpökäyrä) ja muihin huoneisiin (lämpökäyrä 2). Mielestäni toimii hyvin näillä asetuksilla, mutta olisiko pro käyttäjillä jotain sanomista asetuksista tai vinkkejä pumpun "optimoinnista". Liitteenä kuvat pumpun asetuksista.

Poissa jarvouti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Diplomat 8 kw optimointia, Etelä-Suomi
« Vastaus #1 : 07.12.21 - klo:10:40 »
Miten on asetukset toimineet talvipakkasilla?

Itsellä kutakuinkin samanlainen kokonaisuus ilman tallia ja toimivat säädöt hakusessa.

Poissa MökinUkko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Diplomat 8 kw optimointia, Etelä-Suomi
« Vastaus #2 : 21.12.21 - klo:20:51 »
En ole mitenkään pro, vaan olen tässä vasta itsekkin opiskellut oman pumpun (Diplomat D8) säätöjä. Talo 2000-luvulla rakennettu 1,5 kerroksinen vajaa 200 neliötä. Ensimmäinen talvi meni edellisen asukkaan aikaisilla säädöillä ja nyt olen viritellyt uudestaan.

Tämä kone kävi lyhyttä pätkää, joten kasvatin integraalin A1 tappiin, eli -250 ja A2 -900, vai mikä siellä nyt olikaan äärireunana. Nyt kone on käynyt 500 minutin trendiin 3-4 kertaa 45-90 minuutin käyntipätkiä ja on mielestänin ihan ok näin, ei tarvi käynnistellä useammin.
« Viimeksi muokattu: 07.01.24 - klo:15:05 kirjoittanut MökinUkko »

Poissa mando

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Diplomat 8 kw optimointia, Etelä-Suomi
« Vastaus #3 : 10.10.23 - klo:08:28 »
Hieman mennyt aikaa :D mutta kasvatin itse integraali A1:sen -150. Meni kolmitieventtiili ja sen ohjain sököksi ja asentaja ohjeisti, että hyvin voi nostaa ainakin tuohon -150:een.