Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kysymys valikon asetuksista  (Luettu 8761 kertaa)

Poissa remontoija

• Täysjäsen
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Kysymys valikon asetuksista
« : 01.02.12 - klo:22:52 »
Ohjeissa ei ole mitään mainintaa valikosta 8.2 Estetyn lisäenergian säätö. Siinä väli asteina -10 - 20. Ohjeiden mukaan teknisissä tiedoissa on kaikki muutettavissa olevien asetusten tehdasasetukset. Tässäkin mahdollista valita lämpötila valitulta väliltä ja valita Ei aktivoitu -toiminto.

Mitä tarkoittaa ohjeissa maininta avauksen ramppiajasta?
"Joissakin tapauksissa saattaa olla tarpeen säätää avauksen ramppiaikaa lämmitysjärjestelmän yliohjautumisen välttämiseksi."  Ei aivan auennut...

Kone IVT C9

peki

• Vieras
Re: Kysymys valikon asetuksista
« Vastaus #1 : 01.02.12 - klo:23:14 »
Mikä käyttötapa sulla on valittu? A..B..C..

Poissa remontoija

• Täysjäsen
« Vastaus #2 : 01.02.12 - klo:23:24 »
Nyt meni ohi. Mitä tarkoittaa käyttötapa A..B..C..?

peki

• Vieras
« Vastaus #3 : 01.02.12 - klo:23:30 »
Et taida tarvita kyseistä valikkoa ollenkaan.
Haetko vastus asetuksia?
Onko sulla öljykattila kaverina siinä
« Viimeksi muokattu: 01.02.12 - klo:23:40 kirjoittanut peki »

Poissa remontoija

• Täysjäsen
« Vastaus #4 : 01.02.12 - klo:23:59 »
Pelkkä maalämpöpumppu ei mitään kaveria sen rinnalla.

Kiinnosti vain tämä valikon 8.2, kun tutkin valikkoja ohjekirjan kanssa.  

Entäs se avauksen ramppiajan teksti?

Poissa remontoija

• Täysjäsen
« Vastaus #5 : 02.02.12 - klo:22:00 »
Mistä valikosta käyttötapa voidaan tarkistaa? Olen tutkinut edellisen vastuksen (Et taida tarvita kyseistä valikkoa) jälkeen kummallakin asiakastasolla ja huoltovalikolla kaikki valikot. Valikossa ei ole kohtaa 5.1, jossa varmaankin ennen moinen käyttötapa on ilmoitettu.

Itsellä on alkanut herätä epäilys patteripiirin paluulämpötilaanturin (GT1) kunnosta. Kone käy koko ajan ottaen välillä vastusta kaveriksi. Näytön mukaan paluulämpötilan GT1 arvo on koko ajan 4-5 astetta suurempi kuin anturin viereen teipatun digitaalimittarin ilmoittama paluuveden lämpötila. Tälläkin hetkellä toinen digitaalimittari näyttää menopuolen lämpötilana samaa lukemaa kuin mitä koneen mukaan paluulämpötila on. Digitaalimittarien lukemissa on reilu 5 asteen ero. Jos anturin (GT1) saisi näyttämään niitä lukemia, mitä digitaalien lukemat ovat, niin eihän tässä mitään hätää olisi.  

Mitä neuvoksi? Kiitos jo etukäteen...

peki

• Vieras
« Vastaus #6 : 02.02.12 - klo:22:23 »
Toimintatavan valitsin:
Huoltovalikko
valikko 5 asentajalle
5.1 toimintatavan valitsin A,B,C
Tämä siis Rego 600 ohjaimessa.

GT 1 mittaa pattereilta/laatasta palaavan veden lämpötilaa. Ohjaa pumpun pysäytys- ja käynnistys lämpötilaa.
Ero voi olla 3-5c (patteritalossa varmaan 5c). Siis kun tuo ero on saavutettu niin pumppu sammuu.
Luottaisin tuohon gt 2 enemmän kuin johonkin omaan digimittariin.

GT 8 mittaa lämmitysjärjestelmään menevää nestettä
GT 9 mittaa lämmitysjärjestelmästä palaavan nesteen lämpöjä.
 8 ja 9 ero olisi oltava sulla noin 6c.
Ulkona on oikeesti kylmä ja pumpun täytyykin käydä koko ajan ja se ottaa sen vastuksen avuksi ihan suunnitellusti.
« Viimeksi muokattu: 02.02.12 - klo:22:25 kirjoittanut peki »

Poissa remontoija

• Täysjäsen
« Vastaus #7 : 02.02.12 - klo:22:38 »
Kiitos vastauksesta!

Minulla ei tosiaan ole mitään 5.1 valikkoa, joten siksi ensimmäisellä kerralla varsin ihmettelevä kommentti!

Mitä tarkoittaa? "Luottaisin tuohon gt 2 enemmän kuin johonkin omaan digimittariin." Digimittarit ovat patteripiirin meno- ja paluuputkissa.

Nyt patteripiirin paluuputkessa saunomisen ajan kolme eri mittaria (2 dig. ja 1 anal.). Mittarien lukemat noin 33, mutta koneen näytössä GT1 38,5. Tämähän uumoilee meidän käyrillä ulkona olevan yli 30 asteen pakkanen. Koneen ja ulkomittarien mukaan todellinen noin -24.

Minulla GT9-GT8 ero luokkaa 7 astetta.

Olen todella paljon lukenut näitä sivuja ja kysyn ja saanut vastauksia. Olen oppinut näiltä sivuilta todella paljon - myös sen, että tekniikka on haavoittuvaista ja mm. anturivikoja on ollut... Tällä kelillä mielestäni koneen pitää käydä likimain koko ajan ja vähän pakkasen kiristyessä vastusta käytellä. Nyt vuorokauden aikana vastus ollut näytön mukaan päällä 12 tuntia. Energiaa on mennyt koneen oman mittarin mukaan vähän yli 100 kWh/vrk.

peki

• Vieras
« Vastaus #8 : 02.02.12 - klo:22:41 »
GT1=Se on pysäytyslämpötila. Ne digitaaliset näyttää sen hetkistä lämpöä.
Jos se sun pumppusi ei pysty saavuttamaan tuota 38.5 c lämpöä, niin vastukset tulee avuksi.
6kw kertaa 12h on 72kwh ja pumpun kulutus 50kw on ihan oikein. Pikkasen on alimitoitettu.
« Viimeksi muokattu: 02.02.12 - klo:22:59 kirjoittanut peki »

Raid

• Vieras
« Vastaus #9 : 02.02.12 - klo:22:58 »
Lainaus
Kiitos vastauksesta!

Minulla ei tosiaan ole mitään 5.1 valikkoa, joten siksi ensimmäisellä kerralla varsin ihmettelevä kommentti!
.
En tiedä oletko huomannut tämän. jos et niin tässä ohjetta.   Siihen valikkoon pääsee kun painaa Valikko näppäintä yhtäjakoisesti 10sek.  Näyttöruutuun tulee Access =Huolto  sen jälkeen pääsee säätäämään kaikki asetuksia.   Myöskin tuo valikko 8.1 josta voit säätää lisäsähkön päällemenoaikaa minuuteissa. Itselläni tuo aika on 120min. (myös tuo 5.1 löytyy tai pitäsi löytyä , kait C7 ja C9 on muuten samanlaisia  tehoa vaan enemmän C9ssä). itse en tuohon 8.2 koskisi..ainakaan talvella.
Älä sitten liikaa säätele.. ;)
« Viimeksi muokattu: 02.02.12 - klo:23:02 kirjoittanut Raid »

peki

• Vieras
« Vastaus #10 : 02.02.12 - klo:23:07 »
Niin ja sitten siellä on valikko jossa lukee "tehdasasetukset" :)

Raid

• Vieras
« Vastaus #11 : 02.02.12 - klo:23:15 »
Lainaus
Niin ja sitten siellä on valikko jossa lukee "tehdasasetukset" :)
Joo senku tekee ni voi tulla vilu..  :D

Poissa remontoija

• Täysjäsen
« Vastaus #12 : 02.02.12 - klo:23:19 »
Onko sillä mitään merkitystä, että pattereilta tuleva lämpötila on niiden mittarien mukaan sen 5 astetta alhaisempi kuin GT1-anturin lukema? Tämä minua eniten ihmetyttää... Eikö GT1-anturin lukema ole reaaliaikainen? Nytkin GT1-lukema muutamia asteita enemmän kuin omien mittariviritelmien paluupuolen lukemat ja oma menopiirin digi näyttää sitä GT1-anturin lukemaa.  

Huoltovalikostakaan ei löydy minun koneelta valikkoa 5.1. Itselläni 8.1 lisäsähkön päällemenoaika on 110 minuuttia. Alun perinkin kiinnosti juuri valikon 8.2 viesti Estetyn lisäenergian säädostä. Mitähän se tarkoittaa?  

Onhan ohjeoopuksen takasivuilla tehdasasteuksia ihan koko sivullinen...