Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ilto 440 Premium hukkaa säädöt  (Luettu 1998 kertaa)

Poissa Maunomato

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 54
Ilto 440 Premium hukkaa säädöt
« : 03.10.20 - klo:13:22 »

On tuollainen Ilto ilmanvaihtokone, ja ongelmana on että aina kun sähköt käy poikki niin se hyppää maanantaille klo 00.00.

Olen laittanut viikkokelloajastuksia ym. ja nepä ei enää toimi kun ajat on väärin.

Onko tuossa jotain paristovarmistusta? Olen etsinyt mutta en löydä eikä ohjeessakaan siitä ole mitään mainintaa.

Pohjois-suomi, 200m2. Alpha Innotec PWZSV 12KW Nordic Invertteri, kaivo 245m (aktiivisyvyys). Patterilämmitys.

Poissa Maunomato

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Ilto 440 Premium hukkaa säädöt
« Vastaus #1 : 23.02.21 - klo:14:22 »

Olen nyt tämän lisäksi huomannut että jälkilämmitysvastus (sähkö) ei toimi ollenkaan. Lämpösuoja nollattu mutta vastukselle ei näytä menevän virtaa. Kone on asennettu hieman ahtaasti ja piirikortti on aika hankalassa paikassa. Sulake siinä oli ehjä.  Tarkempi tutkiminen vaatisi koko koneen irroitusta.

Lisäksi kylmemmillä ilmoilla takkatoiminto ei lähde päälle.


Osaisiko joku hieman neuvoa mistä näitä voisi alkaa tutkimaan?  Suodattimet on vaihdettu ja kaikki venttiilit on puhdistettu/säädetty viime kesänä.

Pohjois-suomi, 200m2. Alpha Innotec PWZSV 12KW Nordic Invertteri, kaivo 245m (aktiivisyvyys). Patterilämmitys.

Poissa Matias

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 583
Vs: Ilto 440 Premium hukkaa säädöt
« Vastaus #2 : 23.02.21 - klo:15:23 »
Tarkista liitekuvat kohdat että ovat oikeissa asennoissa ;)
9kw Ekowell EPT400 vuodesta 1998
Jämä Kantikas 1250l Keruu 2X200m

Poissa Maunomato

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Ilto 440 Premium hukkaa säädöt
« Vastaus #3 : 27.02.21 - klo:12:58 »
Tarkista liitekuvat kohdat että ovat oikeissa asennoissa ;)

Kiitos, mutta tämä ei auttanut. En tiedä mikä osa on mikäkin. Pitää soittaa joku huoltomies tutkimaan.



Pohjois-suomi, 200m2. Alpha Innotec PWZSV 12KW Nordic Invertteri, kaivo 245m (aktiivisyvyys). Patterilämmitys.