Pitää varmaan kuitenkin tehdä tuo konkkapäivitys vähän etupainotteisesti kun koko laitoksella on kuitenkin jo se 14v ikää.
Jos lauhdutinpumppu alkoi toimia nyt myös suurimmalla nopeudella normaalin tuntuisesti niin tuskinpa konkassa vikaa on.
Nuo konkan heikentymiset ja kiertopumpun pyörimisen hiipuminen voi johtua heikentyneestä konkasta mutta siinä muutoksessa on sellainen ominaisuus ettei heikentynyt konkka mitenkään "virkisty" ajoittain vaan sen kapasitanssi alenee pysyvästi kunnes moottori ei enää jaksa käynnistyä.
Heikentyneellä konkalla siis moottori ei ota kierroksia ajoittain paremmin ja huonommin vaan se hiipuu stabiilisti loppua kohti kunnes hyytyy kokonaan.
Silloin konkan uusiminen on ainoa konsti saada pumppu pyörimään.
Nyt kun näyttää että pumppu ottaa taas normaalisesti kierroksia niin viittaisi vahvasti kiertopumpun nopeudensäätökytkimen kosketinpintojen hapettumiseen,niinkuin @seppaant tuossa aiemmin esitti.
Saattaa olla että kosketinpinnat tms kontaktit on puhdistuneet kun valintakytkintä on käännelty ja siksi alkuvika on hävinnyt ja kiertopumppu toimii normaalisti nyt.
Kannattaa ehkä tarkkailla nyt jonkinaikaa ennen pakkasia kiertopumpun toimintaa kun sen näkee kätevästi trendistä lauhduttimen dt:n muutoksina.
Sekin keljuttaa jos hommaa uuden konkan,vaihtaa sen ja alkuvika jää edelleen päälle.