Liitteenä kuva BT25 sijainnista. Tuossa mittarin sijainnin huonossa paikassa voi muuten olla itua, koska sehän on nyt aika paksussa kohdassa, eikä ohuemmassa kupariputkessa kiinni.
Tuossa anturin asennuksessa on muutama huono toteutus
- Anturin paikka on paksussa "raudassa"
- Liian ohut lämpöeriste päällä
- Anturin johto ei ole kiinnitetty putken pintaan
Asenna seuraavasti
- Paikka pumpun jälkeisessä kupariputkessa.
- Anturin ja putken väliin piitahnaa, jos sellaista on käytettävissä
- Kiinnitä anturi tiukasti putken pintaan esim nippusiteellä tai nykyisen kaltaisella eristeteipillä tai ilmastointiteipillä
- Paketoi anturi ilmatiiviiseen pakettiin jollakin edellämainitulla teipillä ja lisäksi siten että anturin johto menee jonkin matkaa tiukasti putken pintaa pitkin
- Rakennelman päälle vähintään 20 - 30 mm paksu ja 200 mm pitä paketti putkieristettä.
En väitä että ongelma poisttuu sillä että mittaus näyttää oiken
Joka tapauksessa BT25 mittausta käytetään AM laskentaan ja AM taas ohjaa koneen käyntiä ja vastusten käyttöä.
Jotta koneen ohjaus toimisi oikein tulee BT25:n näyttää oiken.
ATS