Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Talologger käynnistysongelmat Raspi 4:ssä kun GPIO pinneissä anturit  (Luettu 881 kertaa)

Poissa IppeÖ

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Maalämpöfoorumi
Heips
Olen koittamassa integroida antureita Logtempistä Raspi4:lle, mutta en saa Talologgerissa/Graphissa vain mitään näkyviin. Oen kahlannut löytämäni threadit jo täällä foorumilla mutta ihan samaan en törmännyt...

Eli Raspissa buster paketti ja päälle Talologger asentui muutaman harjoituksen kautta ja graph tuottaa sinikäyrää OK.
Anturit olen kytkenyt GPIO pinneihin ylösvetovastuksilla ja näen niiden arvot esim sensors komennolla tai jos printtaa temperature tiedostoja. Toisin kuin ohjeet näyttävät anturit olevan eri hakemistossa /sys/bus/w1/devices, jossa nyt kokeeksi 2 kpl oheisesti:
pi@raspberrypi:/sys/bus/w1/devices $ ls
28-3c01d60723c4  28-3c01d6075c31  w1_bus_master1

conf tiedostosta en ole ihan varma tarkoittaako OWFS esim USB donglea DS9490 (joka minullakin käytössä Windows-koneessa Logtempin kanssa) vaiko loogista nimeä mittauksille, joka tapauksessa laitoin sinne tähän tyyliin:

@DATASOURCE=OWFS:OWFS
@DATASTORE=FILESTORE:TestiLog

SQLITEDB:NAME = /home/talo/data/talo.db
SQLITEDB:DB_SCHEMA_VERSION = 1

@OWFS:OWFS = test1:1:/sys/bus/w1/devices/28-3c01d60723c4/temperature
@MEASURE = test1:OWFS.test1

Ja kun laitoin sama Grapf konfikseen, sinikäyrä

@SERIES = NORMAL:outdoor:outdoor:orange:1:1.0
@SERIES = NORMAL:test1:test1:blue:1:1.0


Edit: Luovuin yrittämästä kun minulla se DS9490 dongle kuitenkin on, saan kyllä molemmat toimimaan rinnan jos antureita GPIO pinnissä ja donglen takana, mutta eipä siitä iloa...
« Viimeksi muokattu: 15.12.21 - klo:09:22 kirjoittanut IppeÖ »