KS Geoenergi kävi Vantaalla 2015 joulukuun lopussa.
- 250 metriä porattiin, pitkälti edellisen kaltaisilla ehdoilla. Vähän jouduin metrihinnassa taipumaan, mutta olen tyytyväinen.
Kokemukseni perusteella, suosittelen.
Pari näkökulmaa:
- toivoin että täysi matka 250m porataan
- mitä muiden kokemuksista olen kuullut, niin ei ole kovin harvinaista, että porataan kaksi reikää yhden sijasta. Usein kuulemma ensimmäinen 100-150 metriä menee heittämällä, uutta tankoa vaan työnnetään koloon, jonka jälkeen voi hidastua paljonkin eteneminen, jolloin ne kalliimmat metrit ovat siellä lopussa. Sen takia porataan kaksi reikää, kun on helpompi.
- poraajat sanoivat, että saa nähdä kuinka käy, hyvä jos päästään yli 200 metriä.
- etenemä oli kyllä jossain 150-170 metrin vaiheilla todella hidasta. Moni olisi varmaan heittänyt kirveen kaivoon, ja lopettanut, mutta kaverit jatkoivat poraamista. Oli tuulinen sadekeli, vastoinkäymisiäkin, viikon viimeinen kohde, 10h oli jo aamusta tehty, ja työtä vielä monta tuntia edessä, ja hoitivat kaiken kunnialla loppuun, täytyy sanoa aika kovia äijiä.
- olen vuosien varrella nähnyt erilaisia työmiehiä, ja nyt osui juuri ne parhaat kohdalle.
- täsmällinen kommunikaatio oli kanssa kiva, asiat menivät juuri niin pitikin.
Kun tuossa kaivon porauksessa hinta ei niin kovin paljoa tunnu poikkeavan, niin ottaisin kyllä tekemään vain parhaan, sen jolla on parhaat edellytykset onnistua. Se että jos jää vajaa kaivo, ja vesi on matalalla, niin ei sellaista vain omalle kohdalle halua. Kiitos myös ketjun aiemmille kommentoijille, kommenttien perusteella löysin tekijän.