Geofoorumi > Geofoorumi

Energiakaivon läpötila

(1/4) > >>

Bergvärme 2020:
Tervehdys! Olen laittamassa maalämmön tänä vuonna. Kaivot on tehty 150 ja 132m . Onko normaalia että syvemmin kaivon lämpötila on 11 astetta , matalamman kaivon lämpötila on 5.

luu5:

--- Lainaus käyttäjältä: Bergvärme 2020 - 13.01.20 - klo:19:03 ---Tervehdys! Olen laittamassa maalämmön tänä vuonna. Kaivot on tehty 150 ja 132m . Onko normaalia että syvemmin kaivon lämpötila on 11 astetta , matalamman kaivon lämpötila on 5.

--- Lainaus päättyy ---

Ei taida olla normaalia, että minkään normaalisyvyisen kaivon lämpötila on 11 astetta...

Matias:
Lämpökaivossa kiertävän keruuliuoksen lämpöjä pitäisi mitata lämpöpumpun kompressorin käydessä ja käyntijakson loppupuolella.
Silloin molemmista kaivoista tulevien liuoksien lämpötilat pitäisi olla suht samat ja muutaman asteen plussan puolella. ;)

tomppeli:

--- Lainaus käyttäjältä: Bergvärme 2020 - 13.01.20 - klo:19:03 ---Tervehdys! Olen laittamassa maalämmön tänä vuonna. Kaivot on tehty 150 ja 132m . Onko normaalia että syvemmin kaivon lämpötila on 11 astetta , matalamman kaivon lämpötila on 5.

--- Lainaus päättyy ---

Paikkakunnallasi häiriintymättömän kallioperän lämpötila on noin +6 C.
Kaivon lämpötila ei periaatteessa voi olla enemmän, kuin se.
Maalämpökone ottaa maasta lämpöä, joten kaivon lämpötila on muutaman asteen verran alle +6 C.

Bergvärme 2020:
Moikka ! Kiitos vastauksista. Kaivot porattiin 3 viikkoa sitten ja edelleen syvemmän kaivon lämpötila on +10. Olen mitannut varmaan kuusi kertaa. Onko tämä kaivo umpikaivo kun lämpötila on noin korkea?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta