Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?  (Luettu 3221 kertaa)

Poissa kilehto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 82
  • Hyvät vinkit ja kokemukset kannattaa kierrättää!
Millä kompressorilla näitä on korvattu?

Itsellä v 2006 SH7:ssa pyörii. Ajelen menemään matalilla lämmöillä. Eli pöntön alaosa on pahimmilla pakkasilla max 44 ja yläosa noin 50-asteinen. Nyt on +/- 25 000 käyntituntia.  On kai huonossa maineessa. Jostain olin joskus lukevinani, että ei olis mitenkään ennätyshuono jos ei liian kuumassa puuskuta. En sitte maallikkona tiiä.

Ensimmäiset kymmenkunta vuotta kuuntelin ja pelekäsin tätä vempainta. Aina pakkasilla mun mielestä piti kamalaa ääntä. Nyt oon koittanu rentoutua aiheesta  ; )   Onko etukäteen äänekäs vai mistä voi loppua ennustaa?

Poissa sam68

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 225
Vs: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?
« Vastaus #1 : 23.02.19 - klo:10:47 »
Väitän ettei vaihtamalla kummene. Joudut vaihtamaan muutakin jos menet ZH kompuraan. Nämä kestääkin ihan yhtähyvin.
* Maalämpöjä Oulusta Kalajoelle * Uusiolämpö Oy Raahe *

Poissa Murre

  • Yrittäjä/Kylmämestari
  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 139
    • Jaahdytystekniikan asiantuntija
Vs: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?
« Vastaus #2 : 15.04.19 - klo:19:31 »
Olen vaihtanut SH-malleihin useita kompressoreita ZR -> ZH-versioon. Ei tuo vaadi sen kummempaa...

Missä päin Suomea kilehto sinun SH sijaitsee?
*Yrittäjä/Kylmämestari
*FISE Kylmäsuunnittelijan b-pätevyys
*Kylmätekniikan asennus-, huolto-, konsultointi-, suunnittelu- ja urakointi-palvelut.
*Climacheck energia-optimoinnit

Poissa sam68

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 225
Vs: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?
« Vastaus #3 : 18.04.19 - klo:10:31 »
Thermiassa (ainakaan pienissä pumpuissa) ei paisari toimi kunnolla jos sitä ei vaihda. Minulla on kaksi >17v (ZR40 ja ZR61) ja yli 50000h toiminutta ZR-kompuraa tulossa vaihtoon nyt lähipäivinä ja en ole vielä päättänyt kummalla kompuralla menen..   :)
* Maalämpöjä Oulusta Kalajoelle * Uusiolämpö Oy Raahe *

Poissa kilehto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 82
  • Hyvät vinkit ja kokemukset kannattaa kierrättää!
Vs: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?
« Vastaus #4 : 19.04.19 - klo:11:45 »
Olen vaihtanut SH-malleihin useita kompressoreita ZR -> ZH-versioon. Ei tuo vaadi sen kummempaa...

Missä päin Suomea kilehto sinun SH sijaitsee?

Keski-Pohjanmaa

Poissa Murre

  • Yrittäjä/Kylmämestari
  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 139
    • Jaahdytystekniikan asiantuntija
Vs: ZR34K3E-TFD-522 millä kompressorilla korvataan?
« Vastaus #5 : 13.05.19 - klo:15:46 »
Thermiassa (ainakaan pienissä pumpuissa) ei paisari toimi kunnolla jos sitä ei vaihda. Minulla on kaksi >17v (ZR40 ja ZR61) ja yli 50000h toiminutta ZR-kompuraa tulossa vaihtoon nyt lähipäivinä ja en ole vielä päättänyt kummalla kompuralla menen..   :)

No Honeywellin paisuntanvettiileiltä ei muuta voi odottaakaan. Danfoss tuotteet toimii varmimmin, kunhan osaa mitoittaa..
*Yrittäjä/Kylmämestari
*FISE Kylmäsuunnittelijan b-pätevyys
*Kylmätekniikan asennus-, huolto-, konsultointi-, suunnittelu- ja urakointi-palvelut.
*Climacheck energia-optimoinnit