Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Qi9 suntti temppuilee  (Luettu 2865 kertaa)

Poissa KomuK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Maalämpöfoorumi
Qi9 suntti temppuilee
« : 27.01.19 - klo:22:08 »
Tervehdys! Mulla on tuo oumanin ikivanhalla logiikalla oleva pumppu nyt pelannu 6 vuotta. Syksyllä alkoi suntti värkkäämään. kun L1 pyynti on vaikka 30 asteista niin suntti päästää 20 asteista. Asentaja vaihtoi siihen satiaisen ja alkoi pelittään. No meni kuukausi ja taas sama homma. Asentaja poisti L2 piirin asetuksista ja alkoi taas pelittään. Nyt on 37 raitaa pakkasta ja taas sama homma. Pyynti 35 astetta ja suntti antaa 21 asteista. Käsikäytöllä tuon kans kyllä pärjää, mutta v’ttaahan tuo. Onko muilla ollu samanmoisia ongelmia? Pitääkö tilata laatikollinen satiaisia vai onko tuohon joku niksi?

Poissa KomuK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Qi9 suntti temppuilee
« Vastaus #1 : 27.01.19 - klo:22:10 »
Mulla ei siis L2 piiriä ole olemassa. Se vain oli tuolla asetuksissa oletuksena

Poissa euroshopperi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 774
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Qi9 suntti temppuilee
« Vastaus #2 : 27.01.19 - klo:22:26 »
Mitä tarkoittaa tuo "satiaisia"? Mulla on shuntti välillä juuttunut verkoston kuran takia ja rupeaa narisemaan ensin. Moottorin teho ei riitä sitä pyörittämään. Siihen auttaa, kun ottaa moottorin irti ja kääntelee shunttia voimalla esim jakoavaimella ääriasentoihin jonkun aikaa.
350m², 1000m³, kaivot 2x165m
17kW Viessmann 300 G+
390 L KVV+ 500 L puskuri LV kierukalla+
Aurinkosähkö 2022. Fronius Gen24 10 kW + 34 kpl 375 W Doubleglass  12,75 kW.

Poissa KomuK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Qi9 suntti temppuilee
« Vastaus #3 : 27.01.19 - klo:23:33 »
Satiainen on semmoinen pieni mikroprosessori tuon oumanin sisuksissa. Suntti kyllä liikkuu moottorilla kun sitä ajaa sähköisellä käsiajolla, mutta automaatti ei pelaa. Siellä on varmaan joku bitti poikittain tuolla logiikassa ;D

Poissa KomuK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Qi9 suntti temppuilee
« Vastaus #4 : 28.01.19 - klo:14:06 »
Vika korjaantui. Kun lv-ajastus oli käytössä niin koneeseen ilmestyi tuo l2 näyttö. Ajastus pois ja l2 pois käytöstä niin alko pelaamaan, mutta nyt loppuu lämmin vesi jos useampi saunoja. Seuraava pumppu ei ole suomalaista merkkiä...