Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Gebwell T25 kokemuksia  (Luettu 2661 kertaa)

Poissa JussiH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Gebwell T25 kokemuksia
« : 31.01.19 - klo:22:00 »
Hankin syksyllä 2012 Gebwell T25 maalämpöpumpun ja siihen liitetyn 1000 litran varaajan noin 400 m2 suuruiseen vanhaan omakotitaloon. Keruupiiriä laitettiin 1400 m läheiseen savipeltoon vaaka-asetuksena. Talossa on kahdessa kerroksessa vanha keskuslämmitysputkisto ja patterit pääosin 1970-luvulta. Yhteinen matka Gebwelliin kanssa on ollut haasteellinen. Parin vuoden kuluessa jouduttiin vaihtamaan kompressori, joka meni takuuseen. Sen jälkeen maalämpöpumppu toimii aina noin vuoden kerrallaan ja sitten tarvitaan isompi remontti. Nyt viimeiksi hajosi kylmäainetta kompressoriin siirtävä kupariputki, jonka ripustus ei kestänyt kompressorin mekaanista tärinää. Kyllä tämänkin laitteen kanssa pärjää, jos on hyviä LVI- ja kylmäkoneasentajia saatavilla. Gebwellin tekninen tuki on kyllä aika nihkeää varsinkin näin vanhoille laitteille. Laitoin vanhan öljypolttimon ja 1000 litran säiliön varajärjestelmäksi vieressä olevaan vanhaan kattilaan. Onko muilla kokemuksia tästä isosta Gebwellin pumpusta ?

Poissa Lindka

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 13
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Gebwell T25 kokemuksia
« Vastaus #1 : 01.02.19 - klo:11:15 »
Ei muuta kommentoitavaa, mutta asiakastuoesta sen verran, että itse en ole saanut sitä lainkaan. Ei puhelimella eikä sähköpostilla.  :(

Poissa JussiH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Vs: Gebwell T25 kokemuksia
« Vastaus #2 : 01.02.19 - klo:19:24 »
Huono tuurihan tässä hankinnassa kävi siinä mielessä, että T- sarja korvautui melko pian teknisesti paljon kehittyneemmällä Q-sarjalla ja T2-sarjalla. Yritys ei millään tavalla panosta jälkimarkkinointiin, mikä on luonnollista, koska uusia maalämpöpumpun ostajia riittää. Tämä on vähän sama tilanne kuin autokaupassa. Minullakaan ei liene muuta keinoa, kuin hankkia uusi maalämpöpumppu. Sen olen kyllä päättänyt, että mitään Gebwellin pumppua en hanki. Oppirahat on maksettu. Olisikohan käytetyllä T25 maalämpöpumpulla jälkimarkkinoita ? Jollekin teknisesti minua osaavammalle siinä olisi vielä kelpo peli.