Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Gebwellistä?  (Luettu 35293 kertaa)

Poissa commo73

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 365
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #40 : 11.04.09 - klo:23:31 »
Lainaus
Lainaus
Lainaus
Lainaus

steelhill ja caddy_ Joo minulle on myös tulossa tuo samainen ci 10:ppi paketti ja kaivon syvyydeksi on aprikoitu 175 meetriä.

Ja hintaa tulee noin 15.400 ekee, no riippuen kuinka paljon itse asennan ja mitä he aqsentavat.

Voidaan kuulemma tuota hintaa aina rukata vähä sen mukaa mitä asiakas itse pystyy hoitamaan.

Moikka PateXXX.
Tuolla pellettikeskustelussa näkyy olevan "Pate" Viialasta,joka on siirtynyt maalämpöön ja laitteeksi ilmoitettu Gebwell Ci 10.

Oletko mahdollisesti sukua hänellle?

Olen se sama Pate tuo lisä xxx tuli pikku unohtamisen johdosta tuonne perään.

Ihmettelen sitä,että pellettikeskustelijoille kirjoitat näin:
Ja tosiaan oma siirtymiseni maksoi kaiken kaikkiaan vai 9 800e porauksineen ja laitteineen.

Minua nyt mietityttää,kuinka paljon muilla palstoilla ja julkisuudessa liikuttaessa muutellaan niitä hintoja ja sähkönkulutuksia?

Kuinka yleistä tuon kaltainen toiminta on?




Onko asia näin? Jokainen taplaa tyylillään...

Jos täällä tai muualla asiallaisella foorumilla kirjoittelee, pitää olla sen verran suoraselkäinen että kertoo niin kuin asiat on eikä kaunistele niitä.
Lämmitettävä 240m2

Poissa PateXXX

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 94
  • Gebwell Ci 10 kaivo 180m
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #41 : 12.04.09 - klo:00:12 »
Onko asia näin? Jokainen taplaa tyylillään...

Jos täällä tai muualla asiallaisella foorumilla kirjoittelee, pitää olla sen verran suoraselkäinen että kertoo niin kuin asiat on eikä kaunistele niitä.

Joo kyllähän nboita juttuja on jos jonkin moisia mut minun kohdallani on vain niin et sain myytyä kohtuu hintaan nuo pelletrti vermeet ja sit tuo maalämpö pumppu juttu oli minun osaltani vain neuvottelu kysymys kun asensin kaiken itse joten en joutunut makselemaan mitään ylimääräisiä asennuksia tahi muutakaan jonnen joutavaa. :o



Josko minäkin maan sisältä tuon lämmön ottaisin

Poissa commo73

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 365
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #42 : 12.04.09 - klo:05:02 »
Lainaus
Onko asia näin? Jokainen taplaa tyylillään...

Jos täällä tai muualla asiallaisella foorumilla kirjoittelee, pitää olla sen verran suoraselkäinen että kertoo niin kuin asiat on eikä kaunistele niitä.

Joo kyllähän nboita juttuja on jos jonkin moisia mut minun kohdallani on vain niin et sain myytyä kohtuu hintaan nuo pelletrti vermeet ja sit tuo maalämpö pumppu juttu oli minun osaltani vain neuvottelu kysymys kun asensin kaiken itse joten en joutunut makselemaan mitään ylimääräisiä asennuksia tahi muutakaan jonnen joutavaa. :o





Ja tosiaan oma siirtymiseni maksoi kaiken kaikkiaan vai 9 800e porauksineen ja laitteineen.



180m kaivoa , jos a 30e/m niin pumpulle ja asennukselle ei jää kuin 4400e

Saako gebwelliä kovinki edullisesti? eikö tuo ole niitä tulistinpumppuja
Lämmitettävä 240m2

Poissa anwa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 35
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #43 : 12.04.09 - klo:12:15 »
Lainaus

Jos täällä tai muualla asiallaisella foorumilla kirjoittelee, pitää olla sen verran suoraselkäinen että kertoo niin kuin asiat on eikä kaunistele niitä.
Olen kanssasi samaa mieltä.Mutta ehkäpä pelko naurunalaiseksi joutumisesta pistää kertomaa muunneltua totuutta.Ihmettelen kyllä,miksi tällä palstalla Pate ei ole hiiskunut "hinnanalennuksitaan" mitään.

Eroa noissa ilmoitetuissa hinnoissa on kuutisen tonnia,luulen että myymällä vanhan Biomaticin pois käytettynä ei kummaista tuhjoa rahaa saa.

No ainahan hinnasta voi vähentää vielä anopin antamat joululahjarahat ja tien varsilta kerätyt tyhjät pullot.Siitä se hinta alenee! ;D
« Viimeksi muokattu: 12.04.09 - klo:12:16 kirjoittanut a.wahlberg »

Poissa PateXXX

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 94
  • Gebwell Ci 10 kaivo 180m
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #44 : 12.04.09 - klo:13:00 »
Lainaus
Lainaus

Jos täällä tai muualla asiallaisella foorumilla kirjoittelee, pitää olla sen verran suoraselkäinen että kertoo niin kuin asiat on eikä kaunistele niitä.
Olen kanssasi samaa mieltä.Mutta ehkäpä pelko naurunalaiseksi joutumisesta pistää kertomaa muunneltua totuutta.Ihmettelen kyllä,miksi tällä palstalla Pate ei ole hiiskunut "hinnanalennuksitaan" mitään.

Eroa noissa ilmoitetuissa hinnoissa on kuutisen tonnia,luulen että myymällä vanhan Biomaticin pois käytettynä ei kummaista tuhjoa rahaa saa.

No ainahan hinnasta voi vähentää vielä anopin antamat joululahjarahat ja tien varsilta kerätyt tyhjät pullot.Siitä se hinta alenee! ;D

Ei millään pahalla mut jos teitin laitteenne on maksanut hirveesti enempi niin sille minä en voi mitään.

Mutta lähtö hinta oli jokseenkin 15 600e siitä kun vähentää hinnan jonka sain Pellettilaitteista sekä energiaavustuksen niin ja sitten vielä tuo asennus palkkio joka oli laskettuna tuohon lähtö hintaan, eli kyllä se näin jää osapuilleen alle kyppitonnin.

Josko minäkin maan sisältä tuon lämmön ottaisin

Poissa JussiJuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #45 : 04.06.10 - klo:03:42 »
Laitampa tuosta Gebwell Qi9.

Vanhojen öljylaitteiden tullessa elinkaaren päähänsä, oli aika uudistaa lämmitysjärjestelmä. Patteriverkko on kunnoltaa mainio, joten lämmityslaitteiden uusiminen oli edessä.
 Tarjouksia saimme varsin kiitettävästi ja puntaroinnin jälkeen päädytty Gebwell Qi9. Hinnan, laitteisiin liittyvän vähisen ymmärryksen ja kuullun/luetun perusteella ratkaisuun päädyttiin. Vaikka kyseessä olikin suhteellisen uusi malli, ei ollut syytä sen perusteella olla hyödyntämättä hinnallisesti varsin kilpailukykyistä tarjousta. Mitoitus oli taloon kokoon nähden "suuri" (9kw), mutta -60 valmistunut noin 105 m2 ja 250m3, puurunkoinen/purueristeinen talo ei aivan täytä nykyisiä lämpöeristysvaatimuksia.
Kaikki kävi varsin nopeasti, osin siitä syystä, että vastaavia laitteita oli samalle paikkakunnalle toimituksessa useampia ja saimme näin varsin mukavan hinta edun. Toisaalta päätökseen vaikutti laitteessa käytettävät normaalit komponettit ja laitteen toiminnan yksinkertaisuus/kuormituksen taso (myynti puheita) ::) Ja vaikka kyseessä on vaihtoventtiili kone, ei tässä vaiheessa nähty tarpeellisena laitta puskurivaraajaa tai muuta vastaavaa. Aika näyttää tarvittaanko niitä laikaaan?

Paikallinen putkifirma hoiti homman kaikella tavalla mallikkaasti, joten siinä suhteessa alku on mennyt hienosti. Reikää tuli maahan 186m, jossa aktiivisyvyys noin 180m.

Pumppu saapui varsin nopeesti tehtaalta ja asennukseen meni noin 4 päivää. Pientä säätämistä asentaja harrasti laitteen sisällä, osin kahdestakin syystä. Maalämpöpiiri käännettiin koneen oikealle sivulle ja siinä yhteydessä havaittiin yhden putken nojaavan laiterunkoon, joten sitä hitusen entrattiin samalla. Laitten alle laitettiin lisäksi kumimatto, jolla kuulemma saadaan vähennettyä betoniseen lattiaan menevää ääntä. Muu asentaminen tapahtui kutakuinkin normaalisti.

Vaikka laite käynnistyksen jälkeen pitikin kohtuulista ääntä ilman etulevyä, saattoi viereisen jääkaapin käynnistyksen havaita helposti. Etulevyn sulkemisen jälkeen saattaa määlämpöpumppu pitään hieman kovempaa ääntä, kuin vereinen jääkaappi, mutta sanoisin eron olevan varsin vähäinen. Mutta laitten sijoittamista asuin tiloihin en silti suosittele. Pumppu on eteisen seinän takana, joka on jollain tavalla eristetty, eikä sieltä mielestäni kuulunut mitenkään kohtuutonta ääntä. Samaisella seinällä oleva ilmalämpöpumppu pitää varsin kohtuullista hurinaa johon on kyllä totuttu menneinä vuosina. Toisaalta aika näytää kuinka äänet ja laite noin yleiseti pelaavat.

Jatkoa on tulossa, jahka kokemuksia kertyy ja saadaan noita lukuja hieman kokoon 8-)

Poissa kl2008

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Kokemuksia Gebwellistä?
« Vastaus #46 : 06.09.10 - klo:17:39 »
Tervehdys,

Meillä asennettiin Qi 6 viime syksynä (lokakuussa 2009).

Vanha ruotsalaistalo (1942 rakenettu) johon kyllä olen laittanut 50mm lisäeristeet. Neliöitä meillä n. 140 ja kaivo 144m josta ensimmäiset 16 metriä savea.

Asuinkerroksessa on vesikiertoinen lattialämmitys ja alakerrassa vanha vesipatteri systeemi.

Pumppu on toiminut erinomaisesti ja kovillakaan pakkasilla (ja niitähän viime talvena riitti täällä etelässäkin) ei mennyt sähkövastus päälle. Ainoastaan kun legionellaa tapetaan tai jos perheen naisväki oikein innostuu saunassa lotraamaan, niin silloin saattaa mennä vastus päälle.

Nyt näyttäisi siltä, että käyttöveden ja talon lämmittämiseen menee nyt vuodessa n. 7000kwh.

Öljyaikaan öljyä meni n. 2500l/v joten kyllä rahallinen säästö on selkeä.

Gebwelliin päädyttiin,kun oli rehellisimmän tuntuinen myyjä.
Kaikenlaisia myyjiä mahtui joukkoon, pahimmillaan Thermian myyjä joka lopulta ei suostunut myymään laitetta jos en ota kallista kaivonporausta myös heiltä.

Hyvin on Qi 6 toiminut. Valinta ei kaduta.