Mistä sen olisit itse saanu kliksautettua päälle?
Entä saitko jostain ModbusTCP rekisterit, onko se linkattavissa?
Kuinkas kun olen luullut että se menee omalla simmillä nettiin eikä
sitä saa paikalliseen verkkoon ollenkaan, ilmeisen väärä luulo!!!!
Ilmeisesti kuitenkin olet saanut sen paikallisverkkoon ja asetettua aille kiinteän IP:n?
Rekisterit eivät näköjään ole julkisesti Gebwellillä jaossa tuohon. Lakki kourassa pyytämällä sain PDF:n. Täytynee kysellä lupaa tuon jakamiselle ensin, ettei mene tekijänoikeusrikkomuksen puolelle ja pian lakkaa laite kokonaan toimimasta...
Verkkoyhteyden jakaa Teltonika RUT240, sen hallintapaneeli vastaa WIFI-yhteyden gatewayn IP:ssä portissa 80 (eli default http). Hallintapaneeli paljastaa, että RUT240:ssä ainakin minulla on DNA:n SIM-kortti. Laite lienee kytketty ihan ethernet piuhalla Climatixiin.
Jälkikäteen Climatixin ohjetta lueskelin ja tulin siihen tulokseen, että tässä ModBusTCP aktivoinnissa lienee kaksi vaihtoehtoa:
-RUT240 blokkaa oletuksena portin
-Climatixin Huoltovalikko -> Tietol.yhteydet -> TCP/IP valikossa ei ole kaikki jiirissä.
Näistä ensimmäinen tarkoittaisi jostain RUT240 admin salasanan keksimistä (oletus admin / admin01 ei kelvannut) tai laitteen resetointia, jälkimmäinen ihan manuaalista operointia Climatixin fyysisen hallintapaneelin kanssa. Climatixin oma ohje ModbusTCP käyttöönoton osalta puhuu vain TCP/IP asetuksien kuntoon laittamisesta. Huoltovalikkoon pääsee painamalla pylpyrää pohjassa hetken aikaa ja naputtelemalla numerosarjan 2000. Omassa laitteessa DHCP passiivinen, IP osoite 192.168.1.10, subnet mask 255.255.255.0, Default Gateway 192.168.1.1 ja DNS palvelimet tarjoaa Google eli 8.8.8.8 ja 8.8.4.4. Host Name ja MAC address kentissä lienee oletuksena jotain.
Unohtui tosiaan että toki tuo DNA:n kortti myös aiheuttaa kuluja Gebwellille. Äkkiseltään vaikuttaisi siltä, että laite toimisi RUT240 ohittamalla esim. kytkemällä oma modeemi sen tilalle (eli Climatixista LAN piuha minne haluaa ja TCP/IP valikko jiiriin), mutta voi olla että osa etähallinnasta Gebwellin puolelta perustuu juuri tuohon RUT240:iin. Täytynee kysellä Gebwelliltä miten takuun kanssa, jos näihin haluaa koskea.