Kyllä tuo tosilämpö nousee, tosin tosi hitaasti.
Tuntuu olevan tuo säädin dynamiikka kaksi piippuinen juttu.
Periaatteessa molemmat tavat luulisi käynnistävän vastukset
herkemmin. Itse olen pitänyt dynamiikkaa 25-30. Nyt koitan tuota 10.
Mielestänä tuolla 10 kone huilaa enemmän kun ei vedä hirveästi yli pyynnin. Kesällä/syksyllä
10 oli lyhyttä käyntiä
Luulisin että jos kone pystyy nostamaan tosilämpöä, vaikka hitaastikin niin se on tyytyväinen eikä laita vastuksia kuumaksi. Luulisin myös että jokin raja sillä hitaudella kuitenkin on, ehkä ainakin se että tosilämmön ja tavoitelämmön ero ei kasva. Erohan voi kasvaa kesken käynnin jos ulkona kiristyy kovasti, silloinhan pyyntilämpö voi nousta paljonkin, varsinkin jos lämmityskäyrä on jyrkkä.
Mielestäni havaintosi koneen huilaamisesta on oikea. Mitä pienempi dyn, sen vähemmän kone käy. Luulisen sen johtuvan siitä että kaivosta on silloin aina tarjolla lämpimämpää viinaa. Eli kone on tehokkaampi ja parempi cop siinä sivussa. Tämänhän näkee lämpömittarin käppyrästä hyvin, aluksi lämpö nousee nopeasti mutta kun viina lähtee toiselle kierrokselle niin lämmönnousu hidastuu. En tiedä vaikka tuosta voisi nähdä viinan toisenkin kierroksen.
Kuinka hitaasti on tosi hitaasti sinulla? Kyykkääkö sisälämpö paljon? Saako se kyykkäämisen kiinni jossain vaiheessa? Jos saa niin tehoa on liian vähän reaaliaikaiseen lämmön nostoon, jos ei niin käyrä on liian loiva. Kuvassa on dyn10 arvolla melkein kolmen tunnin lämmitysveto klo 2.32-5.18 noin 19 asteen kiristyvässä pakkasessa. Pitkä käynti on on normaalia kun on kiristyvää pakkasta, silloinhan sitä betonia pitää aidosti lämmittää eikä vaan ylläpitää. Käyrästä näkee että 0.1 nousu on lopussa kestänyt yhdeksän palloväliä eli 45 minuuttia. Näin se minulla menee aina kun on kiristyvää, pidän sitä normaalina. Betonin lämpötilan nosto on hidasta, mutta onneksi riittävän nopeaa jotta sisätilat ei kyykkää.
Syksyllä dyn10 arvolla tosiaan käy lyhyesti, mutta kestää sitten kyllä pitkään ennen seuraavaa starttia.