Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lämpimänveden kierron toteutustapa  (Luettu 349 kertaa)

Poissa Artsibaldi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Lämpimänveden kierron toteutustapa
« : 16.10.23 - klo:19:38 »
Hei!

Itse olen pohtinut tämän ongelman jo ratkaisua monta vuotta. Minulla on ollut kuristettuna vesilinja ja sen lisäksi kellokytkin ajastettuna ohjaamassa tuota kierronpumppua. Nyt äsken asensin ja toimii ,seuraavanlaisen järjestelmän ohjaamaan tuota kiertoa. Tilasin Ikeasta älykodin hubin , 2 kpl:tta liiketunnistimia ja kauko-ohjattavan pistorasian. Setti maksoi hieman yli 100 euroa. Tuolla hubilla pystyy määrittämään aktiivisen ajan jolloin tunnistimet on päällä . Lisäksi hubilla pystyy  säätämään kuinka kauan pistorasia on päällä (2- 10 minuuttia) Katsotaan miten pelittää. Minulla maalämpöpumppu on autotallin yhteydessä, jonne matkaa noin 10 metriä.

Poissa Lövin_poika

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 47
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Lämpimänveden kierron toteutustapa
« Vastaus #1 : 17.10.23 - klo:00:19 »
Kaverilla en pannu 30 metrin kanaalin päässä, liiketunnistimet kylppäris ja vessoissa, se riitti, keittiössä olisi pitänyt olla tunnistin myös, kiertopumppu toimi liiketunnistimella, hyvä ja halpa ohjaus, eikä pyöri turhaan, keittiö tosin kysymysmerkki.ilman pumppua menee noin 50 sekuntia ennenkuin tulee lämmintä vettä, nyt käytännössä heti kun on hoitanut asiansa , no jos käy vain nyrkkipyykillä nin joutuu vähän odottamaan
1957 rintsikka n.160m² autotalli n.90m², 2022: Nibe S1255 3-12kw 100l bosch puskuri, 2*alashunttausta yläkerran ja tallin lattiaan, 233m reikä 40mm turbokeräimellä.
2022:aurinkopaneelit 8.2kwp huawei 8kw inventteri