Meillä on 6 asunnon PT yhtiössä ollut 6-7 vuotta maalämpö, vaihdettiin vanhan öljylämmityksen tilalle (rak. 1980), toiminut suht hyvin. Nyt alkaa ikää tulla ja vaikka näitä erilaisia huoltotoimenpiteitä tehty, vikoja esiintyy useammin ja nyt tässä aikani kuluksi tutustunut tuohon hallintapuoleen.
Tähän on joskus myyty kylkiäiseksi ilmeisesti se "Online" palvelu, mutta reititin on ollut pimeänä vuosikaudet eikä sitä kautta muutenkaan kukaan koskaan reagoinnut.
No nyt olen virittänyt laitteeseen uuden IP-osoitteen, joka istuu meidän taloyhtiön laajakaistaverkkoon ja pääsen kirjautumisruutuun, mutta mikä mahtaa olla laitteen oletus-salasana? Nuo ympäripyöreät valmistajan ohjeet mitä Thermia Robust:iin löytyyn eivät asiaa valaise. Hallintavalikosta olen löytänyt kohdan "web salasanan alustaminen" yms. eli se on nollattu, mutta mikä se mahtaisi olla?
Oliko kukaan leikkinyt noilla Thermia:n appseilla? Oliko niin, että toimivat kaikki pilvipalvelun kautta vai voiko niillä kirjautua suoraan laitteseen, jos on IP-tason yhteys?
Miten laitteiden ohjelmistopäivitykset, onko niitä olemassa, onko niistä mitään hyötyä ja mistä niitä voisi kysellä?
Laitteessa näytti jonkinlainen SMTP tuki olevan sähköposteja varten. Se mikä olisi näppärää, jos laitteessa olisi SNMP tuki, silloin voisi piirtää kunnon graafia esim. Linux-pohjaisilla MRTG ohjelmistoilla.