Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: carrier twin  (Luettu 6889 kertaa)

Poissa kedbu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
carrier twin
« : 10.01.06 - klo:13:16 »
Onko kenelläkään kokemuksia laitteen toiminnasta /hinnasta. laitehan taitaa olla melko sama kuin ivt twin mutta onko hinta sama?

Poissa oonakonna

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 25
Re: carrier twin
« Vastaus #1 : 10.01.06 - klo:18:47 »
Kokemukset vielä odottaa laitteen käyttöönottoa, mutta mitä itse tutkin niin täysin sama laite eri kuorilla. Jopa esitteet lähes kirjoitusvirheitä myöden samat. Carrier hinta aikaspaljon halvempi ?

Poissa kedbu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: carrier twin
« Vastaus #2 : 12.01.06 - klo:21:02 »
Olet imeisesti jo laitteen tilanntu? Mikä oli koko paketin hintaluokka ja mitä kuului toimitukseen? Missäpäin suomea kohteesi siaitsee?

Olisin todella kiinnostunut kaikesta laitteessee, sen asennukseen ja käyttöön liittyvistä kommenteista ja tiedoista.

Poissa oonakonna

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 25
Re: carrier twin
« Vastaus #3 : 15.01.06 - klo:10:32 »
Laitteen hintapyyntö oli 7850 eur. muut kulut; lämpöpumpun asennus + tarvikket 1750 eur, Twin käynnistys 150 eur, maaputki 200 eur (hankin ehkä itse ?), lattialämmitys asennettuna 24 eur/m2.

Millaisia tarjouksia olet itse saanut - varsinkin tuo asennus ja tarvikkeet askarrutti itseä (vanha 10 000 mk ??????)

Poissa kedbu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: carrier twin
« Vastaus #4 : 15.01.06 - klo:14:23 »
Itse olen hakenut ivt twin pumpusta tarjouksen mutta  myyjä oli niin kelmin oloinen eikä vakuuttanut minua. Joten nyt koetan saada paremman tarjouksen carrierilta

Tällaisen tarjouksen sain ivt:ltä:

-pumppu 8800eur  

-lämmönkeruu 1730eur tähän sisältyvät putkistot, liittimet, nesteet yms... (ei kuitenkaan kaivuutyöt)

-kytkentä 970eur minulla on saneerauskohde joten pumppu kytketään jo olemassa olevaan patteriverkostoon/lattialämpööön öljykattilan tilalle.
(tähän ei sisälly mitään öljykattilan purkutöitä, putkien läpivientejä yms...)

-ilmastointikanavapaketti 1200eur sis. poistokanavat (ei eristeitä) , korvausoilmaventtiilit yms... tarvikkeet. mitään iv putkien asennuksia ei kuulu hintaan.
(tämä hinta on mielestäni aivan liikaa??)  


Poissa amaama

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Carrier C7 153m kaivo, maakylmä 4/04 ->
Re: carrier twin
« Vastaus #5 : 09.02.06 - klo:12:42 »
Joskus pari vuotta sitten, kun olin etsimässä itselleni MLP:tä, törmäsin tähän Twin pumppuun. Tein silloin hintavertailuja Ruotsin hintoihin ja huomasin, että Ruotsin Twinin hinta oli halvempi kuin MLP:n hinta, Suomessa kalliimpi. Vieläköhän tämä pitää paikkaansa? Onko joku selvillä Ruotsin hinnoista? Äkkiäkös sellaisen kärrää esimerkiksi pakettiautossa Tukholmasta. Tai maareittiä pitkin pohjoisen kautta. Voivat nimittäin olla pohjoisessa vieläkin edullisempia. Taitaapa minulla olla edelleen sen myyntikontaktin numero, joka olisi hakureissun tehnyt puolestani.

Poissa oonakonna

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 25
Re: carrier twin
« Vastaus #6 : 02.08.06 - klo:23:39 »
IVT tuonut markkinoille päivitetyn mallin TWIN koneesta, mutta onko vielä Carrierin myyntilistoilla?
Kuulema maalämpö tehokkuutta kavatettu ja jotain muuta pientä.

Poissa johnny73

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Carrier 30NQ C7 Heat60+2*200m+1 00l puskuri
Re: carrier twin
« Vastaus #7 : 03.08.06 - klo:23:07 »
Älytön hinta twinistä, kuitenkin on vain räppänät seinissä. Itse ostin 1/2 vuotta sitten C7 maalämpöpumpun, joka maksoi 6000€. 400 m putkea+litkut+varaaja+asennus+käyttöönotto+3000€ (sis. paljon työtä mm autotallin kytkennät). Putken kaivuu savimaahan kesti muuten 7h, joten ei ole suuri kustannus.

Poissa kedbu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: carrier twin
« Vastaus #8 : 25.08.06 - klo:20:11 »
Oletkohan lainkaan ymmärtänyt maalämpöpumpun ja twin pumpun eroa?

Twin pumpussa on yhdistettynä maalämpö ja poistoilmalämpöpumppu jolloin kyseisellä laitteella saadaan hoidettua talon koneellinen poistoilma. joten seinäräppänöiden lisäksi vaaditaan paljon muitakin räppänöit!

Poissa johnny73

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Carrier 30NQ C7 Heat60+2*200m+1 00l puskuri
Re: carrier twin
« Vastaus #9 : 25.08.06 - klo:22:20 »
Kyllä olen. En ymmärrä miksi kukaan laittaa Suomessa räppäniä seiniin, kyllä on talvella kivaa kun vetää. Twinissä ei ole mitään järkeä, toimii varmaan hyvin etelä ruotsissa. Kunnon ilmanvaihtokoneen (iloxair 99w) maksaa noin 1500€. Jos on varaa rakentaa niin miksi enää säästää mukavuuden kustannuksella 1%.