Miksi kompura olisi tiensä päässä? Mistä tietää ettei se jaksa nostaa painetta , jos se kuitenkin jaksaa nostaa tuon kuumakaasun lämpötilan noin korkealle.?
Eipä tuota kotikonstein pysty selvitäänkään. Ammattimies mittaa koneen paineet ja siitä se selviää.
Yksi vikaantuva komponentti on paisuntaventtiili, joka on konehuoneen lattian rajassa etuosassa.
Se voi jumittua paikalleen tai siinä voi olla roskia estämässä liikkuvien osien toiminnan.
Tai sitten höyrystimen jälkeisen kylmäkaasun lämpötilan säätöön osallistuva lämpötila/paine mittaus ei toimi.
Tarkasta että paisuntaventtiililtä höyrystimen jälkeisellä kylmäaineputkella olevalle "bulpille" menevä parimillinen kapillaariputki on ehjä ja bulppi on kiinnitetty tukevasti putkeen. Bulppi on sormen paksuinen pallukka putken pinnalla.
Eikä tälle paisuntaventtiilillekään kotikonstein juuri mitään voi tehdä.
ATS