Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Husdata H60 & home assistant  (Luettu 4361 kertaa)

Poissa YALMAR

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Maalämpöfoorumi
Husdata H60 & home assistant
« : 22.12.20 - klo:22:07 »
Pari päivää tässä nyt päätä raapinut, enkä ole kyllä saanut mitään aikaiseksi.

Koetan siis saada home assistanttia pelaamaan rasberrylla, joka sitten hakisi H60 tiedot.

Ohjeita on vaikka mitä, mutta en kyllä saa mitään tolkullista aikaiseksi. Jos joku on tämän saanut tehtyä, voisiko ystävällisesti laittaa selkokieliset ohjeet, tahi vaihtoehtoisesta auttaa vammaista.

Poissa YALMAR

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #1 : 23.12.20 - klo:16:46 »
Vastataan nyt itelle, että eteenpäin (ehkä) päästy. Ainakin mosquitto mqtt brokerille saatu tehtyä user home assistantissa, ja H60 näyttää että mqtt-linkki on UP-tilassa.

En vaan nyt jostain syystä saa noita sensoreita näkymään tuolla home assistantin puolella. Jos jollakin on jotain hyvää arvausta mikä mättää, niin olisi kiva kuulla :)

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 229
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #2 : 23.12.20 - klo:17:54 »
HA miekkailu kanssa tökkiskelee eteenpäin erittäin hitaasti, sä olet jo niin pitkällä ettei pysty auttaan yhtään...paremminkin seurataan etenemistä jos itellekin jotain vinkkiä tulis...
Muutakuin onnea ja jos joku viisaampi löytyis.

Poissa YALMAR

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #3 : 25.12.20 - klo:11:38 »
Jotain saatu taas aikaan. HA ja H60 keskustelee, ja tuo jopa dataa tuonne.

Vähän koetin tollasta korttia tehdä tuonne HA puolelle, mutta hiukan kömpelyyttä vielä havaittavissa, mutta jatketaan harjoituksia.

Poissa mnk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 673
  • IVT 11E HT+/203m/2006
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #4 : 04.03.21 - klo:19:48 »
Kuinka tuore raspi pii ja millä spekseillä vaaditaan, että pelaa sukkelaan?
Mikä käyttis raspille olisi suositeltava home assistenttia varten.

Tuo home assistantti on saatavilla myös android tabletille ja kuvittelin, että ottaisin sen softan käyttöön, mutta ei löytynyt kunnon ohjeita.
Mulle riittäisi alkuun perusraporttinäkymä ja  kaaviokuva lämmöistä eli se pulse näkymä.



Poissa ISKI

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #5 : 05.03.21 - klo:18:55 »
Kuinka tuore raspi pii ja millä spekseillä vaaditaan, että pelaa sukkelaan?
Mikä käyttis raspille olisi suositeltava home assistenttia varten.

Tuo home assistantti on saatavilla myös android tabletille ja kuvittelin, että ottaisin sen softan käyttöön, mutta ei löytynyt kunnon ohjeita.
Mulle riittäisi alkuun perusraporttinäkymä ja  kaaviokuva lämmöistä eli se pulse näkymä.
Minulla raspi 4 vuosimallia 2019, toimii hienosti.
Mutta jos nuukailemaan alkaa, toimii nähtävästi myös vanhemmilla.
Ohjeet asennukseen löytyvät sivuilta https://www.home-assistant.io/installation/raspberrypi
Käyttis tulee siinä mukana.

Itse olen ollut tyytyväinen ihan perus HA Lovelace käyttöliittymään, en ole siis tehnyt mitään käyttöliitymää.
Konfigurointi on tehty Husdata sivujen mukaan http://www.heatpumponline.se/docs/h60-manual/home-assistant-integration/setup-home-assistant-for-h60/

Tuohon configuration.yaml tiedostoon olen tehnyt joitain modauksia Bosch 7001i konetta varten ja mm. nimennyt antureita uudestaan.


Bosch 7001i 4-16 LWM, 278m porakaivo GeoDuo M32 keräimellä, lamellihirsitalo 200 m2(rakennusala), tilavuus n. 600m3 (lattialämmitys) + sivurakennus (autotalli 45m2, työhuone 35 m2, ilmakiertoinen lattialämmitys)

Poissa mnk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 673
  • IVT 11E HT+/203m/2006
Vs: Husdata H60 & home assistant
« Vastaus #6 : 25.03.21 - klo:15:48 »
Päädyin vanhaan statlink ohjelmaan uudella versiolla.  Säästin tuon raspin ostamisen ja isomman säätämisen.  Päivitystarina on täällä:  https://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=3023.msg131021#msg131021