Niin, kuinka varmaa on, että tässä ylipäätään on tapahtunut jokin muutos pumpun lämmöntuotossa ? Muutoshan voi olla muuallakin, jos jokin muutos on tapahtunut. Kulutuksessa, lämpöasetuksissa, jne. Kenties talon isäntäkin on vaihtunut v 2006 jälkeen ?
Yksi mikä poikkeaa kovasti omastani on, että tavoittelet >50 asteen menolämpöä -6 asteen ulkolämmössä. Minulla jakson lopussa meno olisi 41, ja pyynti 37 (käynti/huilikeskiarvo). Tarvitsetko oikeasti noin kuumaa pattereille, vai heikennätkö vain pumpun antotehoa turhaan korkealla menolämmöllä ? No, kovemmalla pakkasella tuo tietysti tulisi vastaan kuitenkin.
Millä kriteerillä lämmitysjakso sinulla päättyy, asteminuuteilla, vai rajalämpötilalla, mistä mitattuna ? Minulla käytössä nyt -60 asteminuuttia käynnistyksenä, ja nollassahan se sitten lopettaa. Jospa sinulla nyt tuo päättymiskriteeri on epärealistinen, niin silloin käy tietysti jatkuvasti.
En tunne Fighteria, mutta nykynibessä nestelinjan jälkijäähdytin selittäisi imukaasun lämmöt hyvin. Sensijaan nesteen loppulämpötila pitäisi olla kahden asteen sisällä paluuveden lämpötilasta, jos mitoitus samanlainen ( minulla lähes nolla). Voi ollakin heikompi vanhemmissa, mutta ero on tuossa aika suuri.