Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nibe ja kosteiden tilojen käyrä  (Luettu 2818 kertaa)

Poissa Jamppe

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Nibe ja kosteiden tilojen käyrä
« : 20.02.13 - klo:09:39 »
Minkälaisilla käyrillä ajatte kosteita tiloja?

Minulla on ongelman se, että kostean tilan lattia on kylmä jalalle, kun ulkolämpötila pyörii nollan tietämillä. Kun pakkanen kiristyy esim. -5/-10asteen tienoille, niin lattiat lämpiävät suht ok lämpöiseksi. Käyrä tällä hetkellä 3+1, mutta jos tuosta nostelee ylemmäs, niin kovemmilla pakkasilla kostean tilat lattia tuntuu taas kuumenavan aivan liian kuumaksi. Jotenkin siis tuota alkupään lämpöä pitäisi saada korkemmaksi vaikuttamatta kuitenkaan loppupään reagointiin...

Pumppuna Nibe F1245, ilman puskuria, 2 piiriä, kaivo 175m.

Poissa kotikallio

• Täysjäsen
Vs: Nibe ja kosteiden tilojen käyrä
« Vastaus #1 : 21.02.13 - klo:22:22 »
Minulla vähän samantyyppisessä tilanteessa, tosin patterilämmityksen puolella, auttoi niinkin kummallinen käyrä, kuin 4 +4.  Joko kokeilit  käyrää 2 eri lisäyksillä, esim +4 ? Sehän muuttaa tilannetta juuri haluamaasi suuntaan.

Lisäkeino on minimilämmön asetus, jonka alle käyrä ei sitten mene koskaan. Minulla se on nyt +5 kohdalla.
Ja onhan siellä vielä se pisteensiirto, jonka voi asettaa haluamaansa kohtaan, nostamaan haluamansa määrän, ko pisteen ympäristössä. Siis paikallinen patti
Ja sitten on vielä kokonaan oman räätälöidyn käyrän määritys, eli käyrä 0. Se siis ei tarvitse olla suora, kuten valmiit "käyrät".
Kaikki on kuvattu esim asennusohjeessa.

talo v63\85\95 / 185m2+50m2 puolikylmä /3000l öljyä/a / 4hlö /
MLP: 172m kaivo/ rihlattu putki / Nibe F1145-10+AkvaGeo 500 / patterit
IV: poistopuhallin