Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: IVT Premiumline EQ C8 sähkövastus  (Luettu 3962 kertaa)

Poissa florida

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
IVT Premiumline EQ C8 sähkövastus
« : 02.02.13 - klo:20:30 »
Olen sellaista hankkimassa ja kysyn jos asentaja laittaa niin ettei sähkövastus mene ollenkaan päälle niin toimiiko.Talo 120 neliö ja pari vuotta sitten saneerattu .Asuu kaksi henkilöä mutta joskus pyhän aikana jopa 10.

Poissa celeste

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 15
  • taloLogger CAN!
Vs: IVT Premiumline EQ C8 sähkövastus
« Vastaus #1 : 03.02.13 - klo:00:07 »
Tuon pumpun saa kyllä asetuksista sellaiseen tilaan, että lisävastuksia ei käytetä ollenkaan. Pumppu siis teknisesti kyllä toimii.

Näin nopeasti vastattuna se, lämpeneekö talosi ja käyttövetesi ilman lisävastuksia riippuu maaliuoksen kierron antamasta lämpötehosta suhteessa kulutukseen... Hiukan lisätietoja tarvitsisi olla suunnitellusta lämmönkeruusta ja talosi nykyisestä kulutuksesta ennenkuin kukaan uskaltaa sanoa mikä on mahdollista ja mikä ei.

Minua askarruttava seikka on R410A-kylmäaineen kanssa pelatessa kyky ja hyötysuhde nostaa pelkällä kompressorilla lämpöä legionellan tapossa vaadittavaan 65 C lämpötilaan?  Legionellan tappoa ei pumpusta saa pois edes huoltotasolta. Pumppu voi olla aika kovilla tuolla 60 asteen hujakoilla toimiessaan...
Tähän voisi joku käppyrät omistava ja hallitseva kommentoida...
IVT EQ E8, Roth Quadroline TQ-TW 500 Thermocoat plus -LKV- ja Quadroline TQ-S 500 -puskurivaraaja, n. 230 m^2, lattialämmitys, kaivossa n. 155 m aktiivista, Technibel CWX 5 puhallinkonvektori

Poissa maakunnantie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 88
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: IVT Premiumline EQ C8 sähkövastus
« Vastaus #2 : 03.02.13 - klo:08:10 »
Mulla on sellainen käsitys, että tuosta pumpusta saa legionellakuumennuksen pois käytöstä. Jos pitää varaajan normaalisti suht korkeassa lämpötilassa niin kuumennusta ei mielestäni tarvita. Vastuksiin saa asentaja valikosta asetettua ulkolämpötila rajan koska käytössä. Itse laittaisin rajan -15-20c. Tulisi sitten mukaan kylmillä keleillä jos tarvetta.

Poissa celeste

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 15
  • taloLogger CAN!
Vs: IVT Premiumline EQ C8 sähkövastus
« Vastaus #3 : 14.02.13 - klo:00:07 »
Ehdin vihdoinkin katsomaan ihan pumpulta saakka saako legionellan tapon pois päältä.
Kyllähän sen sai pois päältä ja vielä ihan käyttäjätason valikoistakin...
Edelliseen viestiin katsoin asiaa vain käyttöohjeesta ja en huomannut, että käyttövesihuipun (=legionellan tapon) viikonpäiväksi sai valittua myös "Ei".
IVT EQ E8, Roth Quadroline TQ-TW 500 Thermocoat plus -LKV- ja Quadroline TQ-S 500 -puskurivaraaja, n. 230 m^2, lattialämmitys, kaivossa n. 155 m aktiivista, Technibel CWX 5 puhallinkonvektori