Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: "hullunkierrosta" ja puskurivaraajasta  (Luettu 5179 kertaa)

Poissa hannup

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
"hullunkierrosta" ja puskurivaraajasta
« : 17.06.12 - klo:10:11 »
Patterilämmitystaloon mulle on ehdotettu saman veroiseksi (antotehon perusteella).

- Nibe 1245 10 kW  200L puskurivaraaja + "hullunkierto"
- Lämpöässä Vs 8.0

Vaatiiko tuo niben ratkaisu yhden ylimääräisen kiertovesipumpun enemmän ässään verrattuna?

Talo 122m2+25m2(147m2), rak.-79.  Maalämpöön 10/2012, Lämpöässä vs 8, 180m kaivo.

Poissa commo73

• Vanha jäsen
Re: "hullunkierrosta" ja puskurivaraajasta
« Vastaus #1 : 17.06.12 - klo:10:27 »
Lainaus
Vaatiiko tuo niben ratkaisu yhden ylimääräisen kiertovesipumpun enemmän ässään verrattuna?

Sanoisin että kyllä vaatii, jos niben ratkaisussa on puskuri sarjaan + alpha (2 -asento ~20W)  ja meno-paluun välille hullunputki.
Lämmitettävä 240m2

Poissa hannup

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
« Vastaus #2 : 17.06.12 - klo:12:38 »
Lainaus
Lainaus

Sanoisin että kyllä vaatii, jos niben ratkaisussa on puskuri sarjaan + alpha (2 -asento ~20W)  ja meno-paluun välille hullunputki.

Ok! Noitten kahden maalämpöpumppumerkin välillä olen soutanut, mutta yhä enemmän käy tiettäväksi, että vaihtovena on patterilämmitystaloon paljon huonompi valinta(enemmän liikkuvia osia), tilaavievä (lisäpönttöjä,pumppuja),  hintakin korkeampi paikalleen asennettuna ja takuukin paljon suppeampi. Nibeuskovaiset on tähän asiaan aivan varmasti erimieltä.
« Viimeksi muokattu: 17.06.12 - klo:12:43 kirjoittanut ramses65 »
Talo 122m2+25m2(147m2), rak.-79.  Maalämpöön 10/2012, Lämpöässä vs 8, 180m kaivo.

Poissa Maalampo

• Konkari
« Vastaus #3 : 17.06.12 - klo:13:45 »
Jos mietit vain kokonaishintaa niin uskoisin että vaihtovenakone tulee halvemmaksi ja oikein toteutettuna on myös toimiva mutta itse suosittelisin silti tulistuspumppua.

Poissa AAA

• Vanha jäsen
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
« Vastaus #4 : 17.06.12 - klo:16:55 »
Lainaus
Patterilämmitystaloon mulle on ehdotettu saman veroiseksi (antotehon perusteella).

- Nibe 1245 10 kW  200L puskurivaraaja + "hullunkierto"
- Lämpöässä Vs 8.0

Ei vaadi. Lämpöässässä erikseen lataus- ja patterien kiertopumppu, kuten vaihtoventtiilikoneessa puskurin kanssa.

Hullunkierto on termi joka tarkoittaa vain kupariputkea menon ja paluun välissä. Siihen ei kannata sekoittaa puskurisäiliötä. Puskurisäiliö ei vaadi "hullunkiertoa"