Eipä ole paljon hintaeroa.
Kalliolämpö on kallista, poraaminen maksaa.
Hyvin ovat ilmeisesti päätyneet molemmat samaan kaivon laskennan lopputulokseen.
Isompi läpimitta antaa hiukan enemmän energiaa, eli vähän pienempi läpimitta, mutta syvempi reikä johtaa samaan lopputulokseen.
Sinulla tulee ilmeisesti lattialämmitys. Jos on kyseessä betonilattia, toimii se varaajana talviaikaan. Käyttöveden varaajana se ei tietenkään toimi.
Kesäkäytön kannalta ja muulloinkin on eduksi iso varaajatankki. Tulee harvemmin kompuran käyntijaksoja, joka lisää kompuran elinikää.
Itse päädyin suomalaispumppuun.
Suomalaiset säätävät menoveden lämpötilaa, joka minulle tuntuu "siltä oikealta" -meinaan säätöperiaatteelta lämmitysjärjestelmässä. Ruotsalaiset säätävät paluuveden lämpötilan mukaan. Olen tottunut vanhassa talossani menovesisäätöön. Paluuvesisäätö on ehkä siksi minulle ajatuksena vähän outo. Varmaan molemmat toimivat. Vaihtoventtiilikoneissa (ruotsalaiset) menovesi voi joskus hetkittäin olla varsin lämmintä. Useinkaan siitä ei lie haittaa; patteriverkko voi napsua. Uudessa talossa Sinulla kuitenkin on, kuten jo totesin edellä, lattialämmitys.
Itselläni muuten patteriverkko ja toisinaan harmittaa talvella kävellä kylmällä lattialla.!
Harmittaa myös, etten saa talooni sisään suurempaa, kuin 700 litran varaajaa! Liian pienet oviaukot tuvassani!
Sinulla on valintatilanne, jossa pitää valita kahdesta hyvästä.! Pitäisikö heittää arpaa.?

Pave