Mulla on talossa neljä puolipyöreää erkkeriä. jotka tehty viidestä 1m:n levyisestä lasista. Alakerrassa lasin korkeus 260cm ja yläk. 210cm. Lasi on 30cm lattiasta ylempänä. Näin ollen joskus paukkupakkasilla lattia tuntui aluksi hieman viileältä, mutta siitäkin selvittiin, kun laitettiin erkkerien edessä kiertäviin putkiin ”jatkuvaa kiertoa” – Eli jakotukilla ohjausventtiili ei sulje piiriä ihan kokonaan. Eli suosittelen ikkunan eteen omaa lattiapiiriä, esim. 1m:n alueelle, jota voit sitten säätää erikseen vaikkapa lattialämpö anturilla ja termostaatilla.
Ikkunoiden itkemistä minulla ei ole koskaan tapahtunut (paitsi raxa-aikana). Lasina mulla on kaksinkertainen eristelasi IPASOL (onpa osuva nimi

), jossa aurinkosuoja kalvot ja argon-kaasut. Eriste lasin ”pakka” tehty jollain_massalla, eikä perinteisellä alumiinikiskolla, joka johtaa helposti lämpöä. Karmit valkoista muovia. Kun ulkona on -20 ja sisällä +22, niin lasin sisäpinnan lämpötila on edelleen +15 astetta. K-arvo laseilleni oli muistaakseni 1.0 tai 1.1.
Kilpailukykyisen hinnan sain tuolta:
http://www.wilmaikkuna.fi/ Tulivat vieläpä itse asentamaan Lohjalle.
En usko että tarvitset mitään puhaltimia tai lämmitettäviä laseja. Sähkövastukset ikkunoissa on mieletön energian hukka – Satsaa mieluummin erittäin laadukkaisiin laseihin.