Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: maapiirin, sadevesiputken ja salaojan risteys  (Luettu 2875 kertaa)

Poissa Jasoniitti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Nibe 1140-10 + VPA300/200 + 600m maapiiri
maapiirin, sadevesiputken ja salaojan risteys
« : 02.06.07 - klo:04:22 »
Pitääkö jo nyt varautua ongelmiin, kun ulkotäyttöjä tehdessä maapiirille tarkoitetut sokkelin alittavat 110mm putket jäi salaojan ja sadevesiviemärin väliin? Salaojasta en nyt kummemmin huolestu, kun siellä itse putkessa ei tule todennäköisesti koskaan vettä kulkemään, mutta vetääkö ne maapiirin putket (asianmukaisesti putkeen eritettynä) sadevesiviemärin kuuraan, jäähän ja lopulta tukkoon?

..joo ja muistinpa nyt, että putkien kohdalta en muistanyt eristää sokkelia sitä tarvittavaa kahta metriä. Lapiohommia tiedossa...

Poissa Hewi

• Täysjäsen
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: maapiirin, sadevesiputken ja salaojan risteys
« Vastaus #1 : 03.06.07 - klo:00:07 »
Siis oletko vasta vetänyt 110mm putket suojaputkiksi niille keruuputkille? Jos näin on, niin selviät noista ongelmistasi helposti eristämällä ne keruuputket vaikka solukumilla sen suojaputken matkalta.

Poissa Jasoniitti

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Nibe 1140-10 + VPA300/200 + 600m maapiiri
« Vastaus #2 : 03.06.07 - klo:15:59 »
Joo, tyhjät putket mulla siinä vasta on ja tarkoitus on solumuovia laittaa maapiirin 40mm:n putken ympärille. Luulen vaan, että se solumuovi ei eristä niin hyvin, etteikö sitä kylmää hohkaisi näiden 110mm:n ympärille.

Poissa Kuumaa_kalliosta

• Yleismoderaattori
  • Konkari
« Vastaus #3 : 03.06.07 - klo:16:01 »
Lainaus
vetääkö ne maapiirin putket (asianmukaisesti putkeen eritettynä) sadevesiviemärin kuuraan, jäähän ja lopulta tukkoon?
Eivät vedä jäähän, koska eristetyistä maapiirin putkista ei kylmää siroudu niin paljon sadevesiviemäriin.