Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: luleaenergiborrning porailee Oulussa - kokemuksia?  (Luettu 30053 kertaa)

Poissa eevertti

• Nuorempi jäsen
  • **
Re: luleaenergiborrning porailee Oulussa - kokemuk
« Vastaus #40 : 07.03.08 - klo:21:03 »
Porauspaikka oli Torniossa ja viimeisinä kilpailussa mukana olivat Vaasan ja Luleån porausfirmat.
Meille porattiin yhteensä 400m reikää pihalle.
Toimitusaika oli joulukuun puoliväli 2007.
Itse olen kyllä todennut, kaupassa kuin kaupassa, jotta suomalainen kaupankäynti perustuu ryöstöön. [/b]
Kovan työn takana on monesti olleet kaupat, mutta palkan siitä on saanut.
Esim. pumpun kilpailutus on kestänyt noin puolivuotta ja kolme valmistajaa olis vielä mukana.

Thermia Diplomat 8 + Akvaterm 500 EK Lämpökaivo 200m

Poissa Hemmo

• Tulokas
  • *
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
« Vastaus #41 : 08.03.08 - klo:11:28 »
Oli kumiteloilla kulkeva ja vieläpä radio-ohjattava porausvaunu. Ja hinnat muistan oikein, oli kylläkin talvihinta että tämän hetken hinta kannattaa kysyä itse.

Poissa Larux

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #42 : 08.03.08 - klo:13:30 »
Lainaus
Oli kumiteloilla kulkeva ja vieläpä radio-ohjattava porausvaunu. Ja hinnat muistan oikein, oli kylläkin talvihinta että tämän hetken hinta kannattaa kysyä itse.

Joo. Samat hinnat tuntuvat olevan vieläkin. Missähän kohdassa mättää kun on noin halpa? Pitääkö maksaa jotain muita kuluja? Maksoitkos matkoista tms.? Toisinsanoen: kattoivatkos nuo metrihinnat kaikki kulut?

.. Jos kattavat niin porari alkaa olla löytynyt ;)

Poissa Ceon

• Täysjäsen
« Vastaus #43 : 10.03.08 - klo:08:02 »
Siis 27€ ja 28€ sisältäen 2 putkea viinoineen yms.?

Jos on näin, niin tulipas tilattua kallis porari..

Poissa Hemmo

• Tulokas
  • *
« Vastaus #44 : 10.03.08 - klo:13:55 »
Hintaan kuului kaikki kulut. Eivät veloita matkoista.
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:13:57 kirjoittanut Hemmo »

Poissa Larux

• Nuorempi jäsen
  • **
Ruotsalainen porari & vähennykset/avustukset
« Vastaus #45 : 17.03.08 - klo:09:53 »
Lainaus
Tossahan piilee sellanen ongelma että kun otat porarin ruotsista niin jääpi energia-avustus saamatta. Sitten ainakin hinta on aika korkea. :o

Tämä asia jäi minua askarruttamaan ja otin siitä selvää. Kuntamme rakennusinsinööri soitteli ARA:n virkamiehille ja kyseli miten asiaan suhtaudutaan. Vastaus on selkeä:

- Energia-avustus on Ok. Se kattaa putket ja liuokset ja muut kaivoon liittyvät varusteet. Reikää se ei kata. EI ota kantaa kaivon porarin kansallisuuteen.
- Kotitalousvähennystä verottaja tuskin maksaa. Eli kotitalousvähennys VOI jäädä saamatta. TÄHÄN EI OLE KYSYTTY VEROTTAJAN KANTAA. Hän ja Aran edustaja olivat _arvelleet_ asian olevan näin.

==> Olisi mielenkiintoista kuulla Ruåtsalaisia kaivoja porauttaneilta kokemuksia erityisesti kotitalousvähennyksen osalta.

Itse olen alustavasti sopinut suomikaivon porauksesta, joten asia ei enää itseäni koskettane.

Poissa Kale

• Täysjäsen
Re: Ruotsalainen porari & vähennykset/avustuks
« Vastaus #46 : 17.03.08 - klo:20:02 »
Lainaus
- Kotitalousvähennystä verottaja tuskin maksaa. Eli kotitalousvähennys VOI jäädä saamatta. TÄHÄN EI OLE KYSYTTY VEROTTAJAN KANTAA. Hän ja Aran edustaja olivat _arvelleet_ asian olevan näin.
Tämä nyt sotii kaikkia EU:n perusperiaitteita vastaan. Mutta tunnetusti Suomen verottaja ei olekkaan vielä liitynyt EU:n ;)

Poissa Larux

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #47 : 19.03.08 - klo:10:05 »
Kolmannen osapuolen kautta:

Kotitalousvähennyksen saa ruotsalaisen tekemästä kaivosta jos yrittäjällä on y-tunnukset ja muut paperit kunnossa maamme kamaralla. Kannattaa tarkistaa porarilta (ja verottajalta) asia.

t.J

Poissa ramirakentaja

• Tulokas
  • *
« Vastaus #48 : 23.04.08 - klo:21:16 »
Maksaako ruattalaiset tekijät itse veronsa ja alvinsa. eihän tule ongelmia jälkeenpäin jos eivät maksa verojaan Suomeen. kait ainakin joku lähdevero pitää maksaa (1.1.2007 alkaen) jos firma on ulkomailta. onko niillä ns. y-tunnus? onko niillä asiat kunnossa, todistaako ne jollain todistuksella et maksaavat verot ym. kulut? sitten maksaa työnottaja jos eivät hoida asioitaan? maksetaanko käteisellä, antaako ne kuitin vai maksetaanko tilille? huolettaa vain että eihän tule jälkeenpäin lisä laskua verottajalta? olen vielä noviisi näissä rakennus ym. asioissa. kannattaako käyttää virolaisia työmiehiä. onko kokemusta?

Poissa MasterP

• Tulokas
  • *
  • Lämpöässä v13 + 210m kaivoa
« Vastaus #49 : 23.04.08 - klo:21:46 »
Sotkamon Porakaivo tarjos just Oulun seudulle:

Maahanporaus 81e/m sis. teräs putken
Kallioon  27€/m

hinnat sis.alv

Poissa Larux

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #50 : 24.04.08 - klo:07:27 »
Lainaus
Sotkamon Porakaivo tarjos just Oulun seudulle:

Maahanporaus 81e/m sis. teräs putken
Kallioon  27€/m

hinnat sis.alv

"tarjous" ja "tarjos" ovat hieman eri asia ;) Tuosta tarjouksesta tulevat hyvin mieleen alueemme muidenkin yrittäjien "tarjoukset" ..

vrt. : 28€ kallioporaus ja 45€ maasta (sama ketju, aiemmat viestit)

Poissa dizzy

• Tulokas
  • *
« Vastaus #51 : 05.05.08 - klo:19:56 »
Ks-Geokonsult tarjosi meille tänne eteläpohjanmaalle 30e/metri verollinen hinta sisältäen maaporaus,kallioporaus letkut ja nesteet asenettuna porareikään.
Vaikuttaa melko halvalta kun täällä on varmasti noin 15metriä maata kunnes kallio tulee vastaan?