Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: kalliolämpö  (Luettu 7290 kertaa)

Poissa Porari-

• Tulokas
  • *
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
kalliolämpö
« : 19.02.07 - klo:18:33 »
löysinpäs mielenkiintoisen foorumin. onko täällä paljon alan ihmisiä ? porareita kenties ?
itse olen porarina ruotsissa, pääasiassa lämpökaivoja porataan mutta myös vesikaivoja mutta niitä harvemmin. näyttää siltä että sielläkin on alkanut kalliolämpö markkinat kasvamaan.
täällä se on todella suosittua, töitä riittää niin paljon kun jaksais tehä.
ruotsin valtio tukee kalliolämpöä siten että maksaa 10% kuluista jos ottaa kalliolämmön, kun täällä ajetaan tuota ekopolitiikkaa. ihan hyvä näin, hommia riittää.. ei taida siellä valtio tukea ?
« Viimeksi muokattu: 19.02.07 - klo:18:34 kirjoittanut Porari- »

Poissa Kuumaa_kalliosta

• Yleismoderaattori
  • Konkari
Re: kalliolämpö
« Vastaus #1 : 19.02.07 - klo:18:54 »
Tervetuloa tutustumaan foorumiimme. Teillä on siellä lännessä paljon vilkkaampi foorumi, kun maalämmitäminenkin on suositumpaa.

Kaipa täällä vierailee joku porarikin viesteistä päätellen. Aina on hyvä, jos ammatti-ihmisiä on mukana. Me maallikkotöllötkin vähän viisastumme.

Suomessa valtio ei ole juuri tukenut maalämpöä. Nyt saa vähäistä tukea lämpöjärjestelmän saneeraukseen. Uudisrakentajia tämä ei lämmitä  :-[

Poissa Poraaja

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Kalliolämpöä hakemassa
« Vastaus #2 : 11.06.07 - klo:18:12 »

Kyl se Suomen valtio toivottavasti pian tajuaa kalliolämmön arvon ja alkaa tukeen sitä.Kysyntähän on kovassa kasvussa suomessa.
Ruotsissa tosiaan hommat toimii paremmin, ruottihan on muutenki enemmän ekomaa monessakin asiassa ja edellä siinä suomea, vielä :)
Itse poraan reikiä tääl ruottissa ja hommia riittää, kysyntä on kova.

Poissa Kuumaa_kalliosta

• Yleismoderaattori
  • Konkari
« Vastaus #3 : 11.06.07 - klo:18:34 »
Lainaus
Itse poraan reikiä tääl ruottissa ja hommia riittää, kysyntä on kova.
Tervetuloa foorumille sieltä Ruotsista.

Poraako firma, jossa olet, pääasiassa lämpökaivoja? Taitaa olla tilanne sama kuin Suomessa: kun kysyntä on kova, ei porausfirmojen välillä ole hirveätä kilpailua.

Poissa Poraaja

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Kalliolämpöä hakemassa
« Vastaus #4 : 13.06.07 - klo:00:23 »

Lämpökaivoja 95%, ainakin, viimeaikoina on vesireiät jäänyt aika vähälle koska kannattavuus firmalle ei ole niin hyvä. Yks porayksikkö poraa merellä saariin pääasiassa vesireikiä kesämökeille jne. Koska puhtaan veden saanti on muuten liian vaikeaa. Hinta on tietysti kovempi.
Itse en voi vain tarkemmin kertoa noista hinnoista koska poraan, en myy, olen siis vain töissä :)

Kyllä Suomeen sitä kilpailua saadaan ihan varmasti, ainaki etelään, ei muuta ku silmät ja korvat auki! :)