Yleisesti, kun tehdään kuumaa vettä varaajaan, kompressoria kuormitetaan korkeiden lämpötilojen johdosta enemmän ja piirteenä silloin kuumakaasun pitäisi lämmetä korkeammalle kuin normaaliajossa. Eli hyvinkin otetaan luvattuja maksimitehoja irti kompressorista. Mikään manuaali ei kerro, että näin on, mutta näin voisi olettaa.
MNK:n päätelmät pitäisi olla aivan oikein. Aikanaan jo, IVT:llä kerrottiin että käyttövettä tehdessä pumppu käy täydellä teholla, ja talon lämmityksessä käytetään ns. inverttitekniikkaa eli sähkön kulutus/lämmöntuotto vaihtelee. Tämä muuttuva teho asia valitettavasti tuntuu olevan toisille vieras käsite täällä.
Olen seurannut 4-v. muita asioita, ja nyt sytyin uudestaan pumppuni toiminnan tehostamiseen, kiitos tämän palstan.
Ensinnäkin: toimiiko suomalaiset pumput vieläkin on/off periaatteella, ei kai kaikki sentään?
Toiseksi: olen aikanaan seurannut ja säätänyt pumppuani todella hartaasti=). Mutta nyt olen nähnyt, että uudempiin versioihin on saatavilla todella HYVIÄ seuranta ohjelmia. Siis onko mistään saatavilla vastaavanlaista ohjelmaa: Rego 600 versio 1.21:lle???
Alkup. kys.: Seurasin tuossa 4 päivää sitten pumpun toimintaa suihkun jälkeen pikkupakkasilla: pumppu teki patterivettä suihkuun mennessä ja suihkusta pois tullessa toiminta oli käyttövedellä, tullessa jäin seuraamaan arvoja: käyttöveden teon lopuksi maa tulo oli 0,8 ja meno -1,4, jonka jälkeen pumppu rupesi tekemään patterivettä ja arvot: maa tulo 0,8 ja meno -1,7, valitettavasti silloin en tajunnut seurata kompuran lämpötilaa. Siis tuo edellinen minun seuranta näyttää hämärältä verrattuna IVT:n tuloksiin ja MNK:n huomiohin, sekä mun edellisiin seurantoihin. Pumpunhan pitäisi tehdä maksimi lämpöä käyttövedelle eikä patterivedelle?.
Kuten toisissa foorumeissa olen kertonut, niin minun pitäisi varmaan lisätä tuota maapiirinpainetta, ja katsoa miten vaikuttaa? Helpottaisi vaan tuo seurantaohjelma, mutta sitä ei vissiin ole saatavilla tähän wanhaan 1.21 versioon?