Tästä olimme eri mieltä jo viime talvena. Mulla muistaakseni lauhduttimen dt kasvoi silloin kun piirejä lisättiin.Mutta joo puskuri/ kv varaaja auttaisi mullakin jotain, mutta tila ei oikein salli asennella enempää purnukoita tänne khh:n.
Lisätään vielä tähän:
Mulla lauhduttimella on aika vakiosti lämmitysajossa tuo 37c pumpun puolella. Tietysti pikkasen nousee tarpeen mukaan mutta vain hiukan.
Lauhduttimen dt kasvaa tai laskee sen mukaan mitä lämmitysjärjestelmä pystyy imemään. Mitä enemmän piirejä on auki niin sen kylmempää on tulovesi lauhduttimelle. 
No tässäpä vähän käppyrää näytille kun siitä näkee parhaiten noiden termareiden toiminnan ja niiden vaikutuksen lauhduttimen toimintaan:

Näkyisi vielä selvemmin jos piirtäisi tuohon vielä lauhduttimen dT käppyrän, mutta sitä ei ThermIQ taida osata, enkä jaksa nyt Excelissä veivata. Kuitenkin hyvin näkyy termareiden pätkimiset. Tässä nyt siis alakerran termarit on säädetty niin, että eivät ole juuri koskaan päällä (17C raksalämmöt) eli käytännössä vain puolet lämmönjaosta on käytössä. Siitäkin puolesta sitten vielä pätkitään termareilla tilat sopivan lämpöisiksi, jolloin joissain tilanteissa käytännössä ainoastaan suht pieni yläkerran vessa/kylppäri + keittiö on auki ja se näkyy noissa käppyröissä.
Nyt olen säätänyt termarit ja MLP:n niin, että ovat ihan ok tasapainossa, mutta kylppärissä saisi olla lämpimämmät lattiat. Nyt siellä on pintalämpömittarilla mitaten 25,5C (siellä siis jatkuva kierto ja piirin säätö levällään). Olohuoneessa ilman lämpötila 23C (niinkuin on tarkoituskin).
Mulla on teknisessä tilassa jätetty MLP:n viereen tilaa 300l pöntölle ajatuksena käyttöveden riittävyyden takaus. Nyt kuitenkin ajattelin laitella siihen puskurivaraajan, josta tosiaan se esilämmitys käyttövedelle. Varaajassa pidetään sitten jatkuvasti n. 30-35C lämpöjä ja sieltä sitten työnnetään lattiapiireihin lämpöä sitä mukaa kun termarit avautuvat (ei shunttia). Integraalilaskenta varaajan vedestä.
Mutta tosta lauhduttimen dT:sta vielä sen verran, että aika hankala uskoa, että se muuttuisi muuten kuin antotehon tai virtaaman muuttuessa. Jos antoteho nousee ja virtaama pysyy samana niin dT kasvaa. Jos virtaama kasvaa ja antoteho pysyy samana niin dT pienenee. Jos otetaan enemmän piirejä käyttöön niin tällä logiikalla dT pienenee. Jos ei pienene niin äkkiseltään tulisi mieleen, että vesi ei kierrä piireissä oikein.
Jos nyt lähetään pilkunviilauslinjalle niin voihan se dT muuttua myös jos litkun ominaislämpökapasiteetti tai tiheys muuttuu, mutta kuulostaa aika epätodennäköiseltä (ainakaan niin, että suuruusluokalla olisi mitään väliä).