PAISARI
Itse avautuvan venttiilin kuva valitettavan epäselvä, mutta se toiminta.
Olen erottavinani kuvasta suuttimen venttiilissä vieterin, joka pitaa venaa auki, silloin kun ohjaus palkeesta ja jousesta ei toimi. Tämä vastaa muistikuvaani suuttimista joita olen toisinaan hiplannut.

Palkeen yläpuolelle tulee painetta pulpista, joka sisältää venttiilille ominaisaen kylmiksen ominaisuksia, tässä siis R407C. Voisi olla myön ko. kylmistä.
Tämä työntää neulaa kohti suuttimessa olevaa sulkuventtiiliä, joka avautuu pulpin lämmetessä ja kalvon painuessa kuvassa alaspäin.
Pulpin työntövoimaa vastustaa palkeeseen alapuolelta kohdistuva paine, joka tulee höyrystimestä joko suoraan venttiilin matalapainepuolelta kuten vasemmassa tai putkella pulpin luota kuten oikeassa kuvassa.
Kun tulistus on 0k nii molemmat paineet ovat samat ja venttiili on levossa.
Tässä tilanteessa tulee kuvaan jousi jolla lisätään kiinni pitävää voimaa kunnes se on yhtä suuri kuin toivottu tulistus.
Hyvin pienellä voimalla toimiva venttiili ajelehtii välillä kiinni ja välillä selälleen ja tämä näkyy huojuntana ja voi aiheuttaa matalapainepressostaatin laukeamisen.
Sopivalla 4K tulistuksella jousi ja höyrystimen paine sulkevat venttiiliä voimalla joka on yhtä suuri kuin 4 astetta lämpimämmän pulpin aiheuttama paine.
Jos jousi on poissa pelistä eli kohtuuttoman löysällä venttiili toimii joko suuttimena (tai epämääräisellä huojunnalla kuten olemme nähneet)
Näin minä sen itselleni olen selittänyt, kommenttia toivoen; Pp