Ongelmia maalämmön kanssa > Yleistä

lämpimän veden kierto aiheuttaa pätkäkäyntiä

(1/5) > >>

kkuukkeli:
Viikko pari sitten tuli laitettua lämpimän veden kierto Thermian pumppuun ja siitä alkoi mahdoton pätkäkäynti. Voiko tuolle tehdä muuta kuin koettaa välttää turhaa kiertoa esim viikkokellon avulla?

Kuumaa_kalliosta:
Laita ihmeessä kellokytkin pistämään se pois päältä öisin ja sellaiseen päiväaikaan, kun kukaan ei oletettavasti juuri käytä lämmintä vettä.

Voit vähän auttaa ongelmaa pistämällä huoltovalikosta isomman intergraali 1:n (Duossa oletus 60, laitoin 95), pidemmän käynnistyvälin (20 => 30 minuuttia), ja isomman Integraali A2:n (600 => 700). Huoltovalikkoon pääset pitämällä oikeaa ja vasenta nuolta painettuina viisi sekuntia. Muista, että huoltovalikko on tarkoitettu vain asiantuntevaan käyttöön ja teet muutokset omalla vastuullasi. Katso tietoja lämpöpumpun asennusohjeesta.

kkuukkeli:
Kellokytkin tuossa jo onkin, mutta iltaisin, aamuisin ja viikonloppuisin olen pitänyt kiertoa päällä.

Kokeilenpa noita sinun vinkkejä, kiitoksia taas. Thermialla on tuohon kuulemma jokin "virallinenkin" ratkaisu, mutta enpä muista siitä sen tarkempaa.

Maalampo:
Olethan kuristanut sen lämpimän veden kierron mahdollisemman pieneksi ? Jos sinulla ei ole siinä mitään kuristusta niin varmaan pumppu käy vähän väliä ! Minulla kierto IVT:ssä ja kuristettuna niin että kierto on todella pientä ja yöksi kellokytkin katkaisee kierron kokonaan eikä minulla ole minkäänlaisia ongelmia !

kkuukkeli:
En ole kuristanut. Sulkuventtiili tuossa kuitenkin on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta