Lämpöpumput > CTC Ecoheat

Pätkäkäyntiä CTC ecoheat 8,5

(1/4) > >>

samnyrhi:
Moi,

Voisiko joku samanmoisen pumpun omistaja kertoa millaisia arvoja valikoista löytyy.

Jostain syystä nyt tuntuu käynnistyvän aika useasti n. 18kertaa/vrk ja käynti aikaa 5-5,5h/vrk kun lattiaan menee 27astetta ja ulkona on 4.

Minulla on huoltovalikon takana seuraavat arvot

LP max 55
LP min 33
Käynnistysero 7

Useimmiten pumppu näyttää haluavan lämpöpumpulta 40astetta ja harvakseltaan 55astetta. En tiiä onko tuntuuko se vain pätkäkäynniltä tai onko tilanne yhtään parempi jos se tekisi 55 asteista harvemmin.  Sellainen asia pisti myös silmään kun hetken lukuja katselin. Kun pumppu sammuu lähtee säiliön lämpötila tippumaan aika nopeasti. Esim. kun saavutetaan 40astetta on se muutaman minuutin jälkeen tippunut jo parilla asteella. Missä kohtaa anturit sijaitsee? Mietein, että pitäisikö niitä eristää paremmin. Myös liuoksen menolälmpötila näyttäisi nousevan melkoisen nopeasti sen jälkeen kun liuospumppu on pysähtynyt. Tulo ei niinkään.

EDIT: Avasin laitteen ja painelin antureita paremmin paikalleen. Ainakin liuoksen menolämpö rahoittui tuolla toimenpiteellä. Pitää eristää ne hiukan paremmin ja varmistaa nippusiteella eristeen pysyminen.

Jatko kysymys. Millaisia nopeuksia teillä on käytössä kylmäainepumpulle (minulla asento 3) sekä lämmönsiirto pumpulle (minulla asento 2 joka oli mainittu ohjekirjassa). Lähinnä tuo kylmäaine pumpun nopeus kiinnostaa. Yleensä minulla on tulo 3 astetta ja meno 0.

--
Sami

jykke61:
Meillä pumppu käy 7 tuntia ja käynnistyksiä 47 kertaa vuorokaudessa? :-/
max 55
min 35
ero 8 astetta
kone ollut meillä 1,5 v. ja meillä on patteri talo,semmonen rintsikka.

justus01:

--- Lainaus ---Meillä pumppu käy 7 tuntia ja käynnistyksiä 47 kertaa vuorokaudessa? :-/
max 55
min 35
ero 8 astetta
kone ollut meillä 1,5 v. ja meillä on patteri talo,semmonen rintsikka.
--- Lainaus päättyy ---

Tuntimäärän perusteella aika paljon menee lämpöä jonnekin ja käynnistyksiä kertyy aivan liikaa. Ilmeisesti pumppu käy talvella ympäri vuorokauden? Onko lämpimälle käyttövedelle kierto? Onko pumppu asuinrakennuksessa vai ulkorakennuksessa?

Koska pumpulla on ilmeisesti vielä takuuvoimassa, niin ottaisin yhteyttä pumpun myyjään/asentajaan. Ei tuollaiset käynnistysmäärät voi olla ns. normaalia toimintaa.

samnyrhi:
Nyt on muutaman päivän ollut 24kertaa/vrk ja käyntiaika yhteensä rapiat 7h ja ulkona n.4astetta. Neliöitä lähes 200+ AT 50 (20m kanaali). Pumppu talossa.

Talo on A enerkialuokkaa. Pitää koittaa vähän viritellä jotain 1-wire mittalaitteita mittaamaan tarkemmin tuon pumpun toimintaa.

Pumppu kävi 35asteen pakkasille semmoset 23h/vrk ja maalios tulo oli silloin +2, meno -1. Tässä jotain karkeita lukuja. Sähköä mennyt kokonaisuudessa meidän huushollissa 30.4.2010 - 16.10.2011 n.17000kWh.

--
Sami

samnyrhi:
Asetuksia muutettu ja niillä oli aika suurikin vaikutus

Tällä hetkellä seuraavat arvot

LP min: 32
LP max: 55
Käynnistys ero: 13 (pumppu tekee 32-45 asteista vettä) ja joka neljäs kerta lämmintä käyttövettä(maahantuojan kertoma).

Näillä astuksilla ulkolämpötilan ollessa 1-4 käynnistyskertoja 15.

Raksaajan 47 alkaa olemaan jo niin suuri, että kannattaisi varmaan kokeille miltä nämä minun asetukset teillä vaikuttavat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta