Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia LÄMPÖ-ÄSSÄ T10  (Luettu 6476 kertaa)

Poissa KeisarinUudetVaateet

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Kokemuksia LÄMPÖ-ÄSSÄ T10
« : 29.08.11 - klo:16:55 »
Kyselisin kokemuksia Lämpö-ässästä ja miksi päädyitte lämpö-ässään / täystehoon? Minulla yhtenä määräävänä on teknisen tilan korkeus(160cm) ja hankaluus syventää tilaa. Tosin IVT /Greenline E7)je Thermian (Diplomat Duo 8) edustajat ovat omia laitteitaan asennuksineen / putkineen saamassa tilaan...olisi mukava päästä katsomaan Lämpö-ässäänne.Olen Turun alueelta.

Poissa W10

• Täysjäsen
  • Nibe S1255
Re: Kokemuksia LÄMPÖ-ÄSSÄ T10
« Vastaus #1 : 10.09.11 - klo:22:12 »
Mielestäni on nykyaikaa laittaa erillinen energiavaraaja ja siihen lämpöpumppu, niinkuin tuo T10. 15 vuoden kuluttua voi helposti vaihtaa uuden "ydinmaalämpöpumpun", vai mitäkökän ne mahtaa sitten olla, ja kytkeä sen energiavaraajaan.

Poissa Akku

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #2 : 04.01.12 - klo:00:04 »
Tuli puoli vuotta täyteen T10+700l erillisvaraajan kanssa. vaihdettiin alkuperäisen öljykattilan tilalle.
Lisätietoja löytyy tiedonkeruuketjusta.
Hyvin on kone pelannut, 6/11-12/11 kaikki lämmityskulut 280e.
Tosin coppeihin en ole vielä tyytyväinen.
Odottelen asentajaa laittamaan hankkimani energiamittarit latauspiireihin, jotta nähdään mistä päin aletaan parantelemaan hyötysuhdetta.
Tästä se opiskelu alkaa... :o
Onneksi on tämä foorumi olemassa! :)
« Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo:00:05 kirjoittanut _akku_ »

Poissa Hans Byxor

• Täysjäsen
« Vastaus #3 : 04.01.12 - klo:14:51 »
Lainaus
..miksi päädyitte lämpö-ässään / täystehoon?

En päätynyt Lämpöässään mutta se johtui enemmän myyjän saamattomuudesta kuin itse tuotteesta. Kommentoin nyt kuitenkin, kun avauksesi vähän särähti korvaan:

Täysteho ei ole mitenkään Lämpöässään sidottu mystinen ominaisuus. Minkä tahansa pumpun voi mitoittaa täystehoiseksi, esim. valitsemalla noista mainitsemistasi merkeistä pykälää isommat mallit.
Stiebel Eltron WPF10E + SBB302WP + SBP100 puskuri. Kaivon aktiivisyvyys 180 m.