Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: kokemukset c-mallin pumpusta  (Luettu 3912 kertaa)

Poissa jjkeranen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
kokemukset c-mallin pumpusta
« : 22.01.06 - klo:22:15 »
 ???
Tuli hankittua moinen pumppu. Tarkoitus oli laittaa se ensin kodinhoitohuoneeseen, mutta suunnitelmat muuttui ja laitoinkin sen autotallin varastoon. Liekö oikea ratkaisu?? Olisiko pitänyt valita sittenkin erilainen pumppu kun tuli sinne varastoon se laitettua?
Laitoimme pumpun toimintaan n. kuukausi sitten (joulukuun puolessa välissä) ilmavaivat loppuivat viikko sitten. Sähköä kulunut aikalailla... millaisia kokemuksia muilla on vastaavasta pumpusta ja miten kannattaisi jatkossa toimia/säätää pumppua? Kuin hyvin on lämminvesi riittänyt? :-/

Oliko virhe hankinta ???

Poissa Maalampo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 510
Re: kokemukset c-mallin pumpusta
« Vastaus #1 : 22.01.06 - klo:23:40 »
Tarkoitatko IVT C sarjan pumppua ?  Jos tarkoitat sitä niin minulla on C sarjan pumppu erillisessä teknisessä tilassa autotallin yhteydessä ! Itse en laittaisi minkään merkkistä pumppua asuintiloihin, kyllä ne sen verra ääntä pitää. Ja noihin ilmavaivoihin sen verran että asennus on tehty todella huonosti jos sinne on jäänyt ilmaa,  minulla ainakin pumppu alkoi toimia moitteetta heti kun se käynnistettiin, maapiirin ilmaus tehtiin huolella erillisellä pumpulla nestettä kierrättäen kierrätys oli päällä varmaan 3h. Ja lattiapiirit piti tietysti ilmata myös huolella. Ei muuta kun oikeita lämpökäyriä etsimään !

Poissa Tutkija

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 91
  • IVT-C5 /300m pintamaa, asennettu vuonna 2000
Re: kokemukset c-mallin pumpusta
« Vastaus #2 : 20.02.06 - klo:11:02 »

1. IVT C5 pumppu minulla toiminut erittäin hyvin. Onnittelut valinnasta. Ne pienet erot näkyvät kyllä loppupelissä.

2. Onnittelut myös sijoituksesta varastoon.

Minulla kodinhoitohuoneessa. Tuplakipsilevyseinä+ ovi tiivisteellinen, ei haittaa normaalisti, ei edes tiedä käykö vai ei. Mutta viereinen huone on nukkumiseen liian meluinen, tosin myös ilmastointi on siihen syypää.

Onneksemme emme tarvi sitä makuuhuoneena, mutta tiedoksi kaikille.