Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lämpöässän asennus  (Luettu 4245 kertaa)

Poissa EK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 88
  • V9
Lämpöässän asennus
« : 24.01.08 - klo:00:32 »
Olen tässä kanssa päätyilemässä maalämpöön ja Lämpöässään. Nyt vaan askarruttaisi kuinka vaikea(=kallis) homma tuon pumpun asennus putkarille on? Käsittääkseni LÄ:n pumput pitävät sisällään lähes kaiken tarvittavan tilpehöörin, eli tähän ei juuri muuta tarvitse tehdä kuin kytkeä putket kiinni ja säätää?

Mikäs liike tänne Hämeenlinnan seudulle kannattaisi ottaa poraamaan, joka samalla porauksen lisäksi asentaisi letkut ja litkut pumpulle (=Lämpöässään) asti? Kaivuut sunmuut hoidan itse.

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 055
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Re: Lämpöässän asennus
« Vastaus #1 : 24.01.08 - klo:13:29 »
Lainaus
Mikäs liike tänne Hämeenlinnan seudulle kannattaisi ottaa poraamaan, joka samalla porauksen lisäksi asentaisi letkut ja litkut pumpulle (=Lämpöässään) asti? Kaivuut sunmuut hoidan itse.


Ainakin meillä ja kahdella naapurilla toimi tämä liike: PORAKAIVOLIIKE KALLIONIEMI OY Jämsä

Naapurikadulla pikkuporari teki reikää 5x pitempään.

Jani
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa Sami

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 18
  • Kuningas!
Re: Lämpöässän asennus
« Vastaus #2 : 29.01.08 - klo:08:57 »
Lainaus
Olen tässä kanssa päätyilemässä maalämpöön ja Lämpöässään. Nyt vaan askarruttaisi kuinka vaikea(=kallis) homma tuon pumpun asennus putkarille on? Käsittääkseni LÄ:n pumput pitävät sisällään lähes kaiken tarvittavan tilpehöörin, eli tähän ei juuri muuta tarvitse tehdä kuin kytkeä putket kiinni ja säätää?

Mikäs liike tänne Hämeenlinnan seudulle kannattaisi ottaa poraamaan, joka samalla porauksen lisäksi asentaisi letkut ja litkut pumpulle (=Lämpöässään) asti? Kaivuut sunmuut hoidan itse.


Kannattaa varautua myös lässän osalta kuluihin, kaikki tosiaan on "valmiina" , lukuunottamatta paisuntasäiliötä, L2 kiertovesipumppua, liuospiirin liittimet oli tosi kalliita, tämänhän tosin aioit asennuttaa pumpulle asti valmiiksi.
Kuparia ja erilaisia liittimiä ja venttiilejä kuluu jonkin verran, itsellä meni kaikkinensa 1000e mutta tässä on jo jakotukit L2 piireille ja käyttövesitukit (autotalli), nämä varmaan lasketaan jo lattialämmityksen osiksi. Tämä kaikki itse tehtynä...
Putkimies varmaan laskuttaa yhdestä päivästä.