Tarkennatko vielä, että mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "nopeaan tahtiin". Onko kyse muutaman sekunnin huilitauosta vai useamman minuutin pysähdyksestä?
Edellisessä viestissä mainittiin yläminimin laskeminen. Tämä puree siinä tapauksessa, että alaosa pysäyttää kompuran lämpötilan noustessa 55 asteeseen. Kun lämmönkulutusta ei ole, niin alaosan lämpötila nousee huomattavasti ripeämmin kuin yläosan lämpötila. Meillä tosin tämän pysäyksen jälkeen kompura ei kuitenkaan heti lähde käyntiin vaan välissä on kyllä muutaman minuutin hiljainen tauko.
Jos ei sinulla ole vielä datankeruuta pumpulta olemassa, niin suosittelen ottamaan muutaman pullon olutta, kellon ja lehtiön ja menemään pumpun viereen ihmettelemään lämpötiloja ja tavaamaan käynnistyslogiikan sääntöjä. Se saattaa olla nopein tapa päästä juonesta kiinni, että mitä oikeasti tapahtuu. Näyttääkö se L1-piirin mittaus käytännössä mitään, eihän anturi ole esim. varastossa pumpun sisällä nauttimassa voimakkaasti vaihtelevia lämpötiloja 
Täällähän tapahtuu ja lämpöässältäkin on otettu yhteyttä, kiitos kaikille. Pätkiminen on nopeaa, eli n.sekunnin välein. Naapuri saattaa ihmetellä kun valot välkkyy niinku diskossa kun kompura ottaa käynnistysvirtaa... L1 on ajettu alas eli OLETAN että tällöin mittausta ei tulisi huomioida säätimellä.(autom.- käsisäätö ja alasajo) Mittaa kuitenkin L1:n ja se näyttää esim.35 astetta L2:n pysyessä tarkasti asetetussa. L1 anturihan on tehtaalla jo valmiiksi laitettu. Olutta menee muutenkin liikaa mutta hyvä idea kuitenkin, illalla istuin selvinpäin pannuhuoneessa ja seurasin mitä tapahtuu. 6-7 jaksoa kesti pätkimistä, sitten asettui.
-->käytiin suihkussa*2 ja ei mitään ongelmaa. Tässä vaiheessa käynnistys tapahtui aina alaminimin mukaan. Aamulla herättiin taas samaan ryskeeseen.
Kyllä harmitti.
Selvennyksenä tuohon "kipinöintiin" että se tapahtuu kontaktorin K2 takana, eikä moottorisuojakytkimien takana kuten ensin väitin.
Tämähän on ihan luonnollista kontaktorin toimintaa.
Päälle, pois, päälle....räps räps