Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä pumppu valita?  (Luettu 5986 kertaa)

Poissa Jome

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 77
Mikä pumppu valita?
« : 26.04.05 - klo:12:10 »
En tiedä tuleeko tämä aihe oikeaan paikkaan, mutta muuallekaan sitä en osannut foorumissa laittaa, aloittelija kun olen.

Siis vaihtoehtoina on Lämpöässän, Niben ja IVT:n erillisellä varaajalla varustetut mallit. Tinkimisen jäljiltä hinnat ovat lähes samat kaikilla, Lämpöässä on hieman muita kalliimpi. Lämmönlähteenä on kaivo.

Onko jollain näistä valmistajasta jotain erityistä pumpuissaan, mitä pitää ottaa huomioon ennen päätöksen tekoa?

Riittääkö kaikilla näillä kuuma kayttövesi ilman lisävastusta?

Poissa yepyep

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 26
  • LÄ V15, 2x350m keruupiirit pintamaassa
Re: Mikä pumppu valita?
« Vastaus #1 : 26.04.05 - klo:13:24 »
Enemmänkin olen aloittelija itsekin, mutta nyt sen verran 'edistynyt' että pitkän mietinnän ja vertailun jälkeen olen päätymässä Lämpöässän V15-malliin.
Toiminnaltaan uskon että on paremminkin valinta paremmasta päästä. Loppusuoralla oli Geopron GS110, mutta tässä jotenkin kaikki natsas kohilleen. Myös hinta oli hyvinkin kilpailukykyinen mitä GS110.
Paljon on asioita, mitä on hyvä tietää ja mitkä mahdollisesti vaikuttavat päätökseesi. Itse opin parhaiten... en myyntiedustajia kuunnellen vaan näitä keskustelupalstoja seuraten. Kaikissa on plussaa ja miinusta, mutta pikkuhiljaa hahmottuu kokonaisuus jonka perusteella voit valintasi tehdä.
En lähde purkamaan näitä teknisiä perusteluja, niitä tämä palsta on täynnä.

Minun päätökseeni eniten vaikutti..
- sopiva mitoitus ('täysteho')
- kilpailukykyinen hinta kun pakettiin laitetaan kaikki paitsi maapiiriputkisto ja sen kaivuutyöt/asennus
- Sama asentajaporukka kuin vesikiertolattialämmitykselle (erillinen kauppa kuitenkin)
- iso sis.rakennettu varaaja. Ei tarvitse erillistä varaajaa viereen