Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Myydään Thermia-online  (Luettu 9859 kertaa)

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
  • Thermia Diplomat TWS 10, 175m, 139+38 m2
Myydään Thermia-online
« : 13.11.10 - klo:13:37 »
http://www.thermia.fi/tuotteet/thermia-online.asp

Syksyllä 2007 ostettu, käytetty ehkä noin 1,5 vuotta. Jos tarvetta on etäohjaukselle ja hälytyksille esim tekstiviestillä, ajaa asiansa. Talvella 2008 liuospumppu oksensi yöllä keruupiirin nesteet teknisen tilan lattialle ja pumppu juorusi siitä välittömästi tekstiviestillä. Kunnolliseen monitorointiin tuosta ei ole, siksi tuosta luovunkin.

Alussa oli ongelmia, kun tuo lähetteli tekstiviestejä Thermian sivustolle milloin huvitti, vaikka niitä pitäisi lähettää vain käyttöönotossa ja sähkökatkon jälkeen. Ostajalle tuosta tarkemmin.

Vaatii gsm-liittymän ja käyttää data-liittymää(gprs) liikennöintiin. Esim DNA:n onni-liittymä(0,67e/kk) ja siihen 384-datapaketti(2,90 e/kk) on tuohon passeli.

Voin tarvittaessa avustaa käyttöönotossa Oulun alueella ja muuallakin puhelimella. Hinta olisi 250 euroa. Itse maksoin tuosta noin 400 euroa, mitä lie nykyään maksaa.

edit: ainiin, ne mahdolliset yhteydenotot foorumin privaattiviesteillä tai spostilla kkuukkeli(at)gmail.com
« Viimeksi muokattu: 15.11.10 - klo:08:49 kirjoittanut kkuukkeli »

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
Re: Myydään Thermia-online
« Vastaus #1 : 13.12.10 - klo:12:38 »
Alennusmyynnit alkoivat jo! Thermia Online vain 100 euroa + postikulut. Halvemmalla et saa mistään. Ei tarvitse mitään tietokonevirityksiä pumpun yhteyteen. Vie pois.
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:12:39 kirjoittanut kkuukkeli »

Poissa bittivirhe

• Vanha jäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
« Vastaus #2 : 21.02.11 - klo:08:06 »
Lainaus
Alennusmyynnit alkoivat jo! Thermia Online vain 100 euroa + postikulut. Halvemmalla et saa mistään. Ei tarvitse mitään tietokonevirityksiä pumpun yhteyteen. Vie pois.

Onko tuo joku GSM-modeemipurkki, jota komennetaan tekstiviesteillä vai onko siinä Ethernet-liitäntä, jolla lämpöpumpun saa kiinni lähiverkkoon selaimella hallittavaksi?
MH9, SH16

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
« Vastaus #3 : 21.02.11 - klo:19:20 »
Voi &%¤# tätä sivustoa..kohta ei pysty enää vastaamaan viesteihinkään.

Lue tuo ylläoleva linkki Onlinesta niin selviää parhaiten. Lyhyesti: gsm-modeemi lähettää gprs:n kautta dataa Thermian palvelimelle(lokit) ja pumppua ohjatessa toisin päin. Käyttäjä kirjautuu selaimella Thermian palvelimelle, josta sitten ohjaa pumppua tai seuraa sen toimintaa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.11 - klo:19:21 kirjoittanut kkuukkeli »

Poissa bittivirhe

• Vanha jäsen
« Vastaus #4 : 23.02.11 - klo:11:36 »
Lainaus
Voi &%¤# tätä sivustoa..kohta ei pysty enää vastaamaan viesteihinkään.

Lue tuo ylläoleva linkki Onlinesta niin selviää parhaiten. Lyhyesti: gsm-modeemi lähettää gprs:n kautta dataa Thermian palvelimelle(lokit) ja pumppua ohjatessa toisin päin. Käyttäjä kirjautuu selaimella Thermian palvelimelle, josta sitten ohjaa pumppua tai seuraa sen toimintaa.

Just.. kurjaa :-(  Onkohan millään valmistajalla LAN-liitäntää pumpussa?  IMO, todella typerää maksaa tuolle omaa GSM-liittymää ja vielä hoitaa yhteydet valmistajan koneiden kautta kun metrin päässä olisi Ethernet-kytkimen portti vapaana.

Olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta..
MH9, SH16

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
« Vastaus #5 : 23.02.11 - klo:22:21 »
Totta toinen puoli. Toisaalta kun tuo vehje(Online) hoitaa kaiken itse, ei tarvitse itse investoida tietokoneeseen, huolehtia sen tietoturvasta, datan varmistuksista, minimoida sähkönkulutusta jne.

Vielä kun Thermia jaksaisi jalostaa tuota tuotetta esim Thermiq:n suuntaan, niin saattaisi olla menestys.

Poissa bittivirhe

• Vanha jäsen
« Vastaus #6 : 24.02.11 - klo:21:59 »
Lainaus
Totta toinen puoli. Toisaalta kun tuo vehje(Online) hoitaa kaiken itse, ei tarvitse itse investoida tietokoneeseen, huolehtia sen tietoturvasta, datan varmistuksista, minimoida sähkönkulutusta jne.

Eiköhän nykyaikana ala useimmilla olla nettiyhteys.  Minulla on ollut jatkuva datayhteys maalle jo vuosia eikä todellakaan kiinnosta palata lämpöpumpun kohdalla ajssa vuosia taaksepäin ja alkaa maksaa ylimääräistä GSM-liittymää.  (Olen itse "alan hommissa" ja on vaikea käsittää, miksi "huippuedistykselliset" laitteet ovat tältä osin silkkaa museokamaa..)
MH9, SH16

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
« Vastaus #7 : 25.02.11 - klo:14:00 »
Lainaus
Eiköhän nykyaikana ala useimmilla olla nettiyhteys.  Minulla on ollut jatkuva datayhteys maalle jo vuosia eikä todellakaan kiinnosta palata lämpöpumpun kohdalla ajssa vuosia taaksepäin ja alkaa maksaa ylimääräistä GSM-liittymää.  (Olen itse "alan hommissa" ja on vaikea käsittää, miksi "huippuedistykselliset" laitteet ovat tältä osin silkkaa museokamaa..)

Ymmärsit viestin ilmeisesti väärin? Tarkoitin sitä että helposti unohtuu kaikki lisäkulut ja työ, joita esim Thermiq:n käytössä on. Minulla on siis Thermiq käytössä.

Jos kiinteähintainen nettiyhteys maksaa esim 0,8e+2,9e/kk ja jos _kaikki_ tarvittava on siinä, onko se paljon? Menee taas vänkäämiseen paljonko on paljon, eli jollekin 2,9e/kk on paljon, toiselle ei. Ja kumpikin osapuoli on ihan yhtä oikeassa.

Samalla alalla ollaan. Ei se pelkkä ethernet-liitäntä autuaaksi tee. Lisäksi tarvittaan rautaa, käyttis ja ohjelmisto. Ethernet on pelkkä liityntä.

Poissa bittivirhe

• Vanha jäsen
« Vastaus #8 : 25.02.11 - klo:15:58 »
Lainaus
Ymmärsit viestin ilmeisesti väärin? Tarkoitin sitä että helposti unohtuu kaikki lisäkulut ja työ, joita esim Thermiq:n käytössä on. Minulla on siis Thermiq käytössä.

Jos kiinteähintainen nettiyhteys maksaa esim 0,8e+2,9e/kk ja jos _kaikki_ tarvittava on siinä, onko se paljon? Menee taas vänkäämiseen paljonko on paljon, eli jollekin 2,9e/kk on paljon, toiselle ei. Ja kumpikin osapuoli on ihan yhtä oikeassa.

Samalla alalla ollaan. Ei se pelkkä ethernet-liitäntä autuaaksi tee. Lisäksi tarvittaan rautaa, käyttis ja ohjelmisto. Ethernet on pelkkä liityntä.

Termiq ei ole tuttu.. Minulla on tulossa uudisrakennukseen "kaiken" hallinta saman järjestelmän kautta ja tälle järjestelmämme on jo olemassa kiinteä VPN-nettiyhteys kotiin, joten haluaisin liittää myös lämpöpumpun seurannan/hallinnan samaan verkkoon.  Jos lämpöpumpulle on oma modeemi, jolla se keskustelee Thermian palvelimen kanssa (näin olen asian ymmärtänyt), tämä ja muu automaatiojärjestelmä ovat täysin erillisiä ja sellaista en haluaisi.  Muutenkin ajatus, että olen jatkossa naimisissa Thermian palvelun kanssa tuntuu epämukavalta.

Onkohan Thermiassa edes sarjaporttia, jonka kautta tilatietoja voisi kysellä?  Tulevassa raudassa on RS232-portteja, RS485/modbus ym. standardikamaa, mutta voi olla turha toivoa, että tällaisiakaan löytyisi lämpöpumpusta :-(

Rautaa ja ohjelmistohan tuossa täytyy jo olla paikallisen käyttöliittymän ja GSM:n hoitamiseen ja käyttiksiä, TCP/IP-pinoja jne. saa alkaen 0 euroa.. valmiita mikropalvelimiakin saa kympeillä, joten ei systeemin modernisointi ole kuin asenteista kiinni.
MH9, SH16

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
« Vastaus #9 : 25.02.11 - klo:17:40 »
Sinun tapauksessa kannattaa tutustua tuohon thermiq:n, jos sinulla on tulossa Thermian pumppu. Vaatii kyllä läppärin tai "töpselipc:n" kylkeen. Myös hallinta onnistuu tuon kautta.

http://www.thermiq.net/?lang=en

edit: typo
« Viimeksi muokattu: 26.02.11 - klo:07:47 kirjoittanut kkuukkeli »

Poissa kkuukkeli

• Vanha jäsen
« Vastaus #10 : 26.03.11 - klo:16:23 »
Kortti myyty, eli ei ole enää myynnissä.